معاون رئیس جمهور از اجرای چهار طرح زیربنایی بزرگ در استان گیلان خبر داد و گفت: تکمیل هشت کیلومتر آزاد راه رشت قزوین، دو سد شفا رود و پل رود و تکمیل ادامه راه آهن رشت به آستارا از جمله مهمترین طرح‌های زیربنایی در استان است چون اگر دریای خزر از طریق ریلی به خلیج فارس متصل نشود از تمامی ظرفیت این راه آهن استفاده نمی‌شود.

ندای گیلان: محمدباقر نوبخت شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به گزارشات ارسالی از سوی دستگاه‌های متولی اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی نیز گزارشات خود را ارسال کنند تا با هم مقایسه و میزان پیشرفت کار ارزیابی شود.

وی در ادامه با گزارش ارائه شده از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: تناقض‌هایی در عمل و گزارشات وجود دارد و قابل تأمل است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای توسعه استان گیلان بر دو بخش طرح‌های تولیدی و اقتصاد مقاومتی و جهش تولید تمرکز کرده ایم، گفت: در استان گیلان برای امسال ۹۲ پروژه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با اعتبار هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان تعریف و پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این تعداد طرح برای چهار هزار و ۳۳۷ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۴۳ طرح تا پایان امسال باید در استان گیلان اجرایی و بهره برداری شود.

نوبخت با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها تاکنون ۷۸۳ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

وی همچنین از اجرای چهار طرح زیربنایی بزرگ در استان گیلان خبر داد و گفت: تکمیل هشت کیلومتر آزاد راه رشت قزوین، دو سد شفا رود و پل رود و تکمیل ادامه راه آهن رشت به آستارا از جمله مهمترین طرح‌های زیربنایی در استان است چون اگر دریای خزر از طریق ریلی به خلیج فارس متصل نشود از تمامی ظرفیت این راه آهن استفاده نمی‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تأکید بر تلاش مسئولان برای اجرای پروژه‌ها، اظهار کرد: برای مأیوس کردن دشمنان باید کارهای بزرگ انجام شود.