فرمانده سپاه ناحیه فومن گفت: در ایام دهه فجر امسال ۱۸ طرح اقتصاد مقاومتی سپاه ناحیه فومن با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ پاسدار فردین میرزاپور در تشریح برنامه‌های دهه فجر سپاه ناحیه فومن اظهار داشت: سپاه ناحیه فومن در دهه فجر امسال 18 طرح اقتصاد مقاومتی را با اعتباری بالغ بر 130 میلیون تومان اعتبار به بهره برداری می‌رساند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن در مورد میزان اشتغالزایی این طرح‌ها بیان داشت: با افتتاح این طرح‌ها که عمدتاً در حوزه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در شهرستان فومن به اجرا در آمد 130 فرصت شغلی برای جوانان منطقه ایجاد شده است.

میرزاپور بارزترین طرح اقتصاد مقاومتی سپاه ناحیه فومن را برشمرد و افزود: افتتاح پروژه بزرگ تولید قارچ خوراکی 5 تنی که از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی انجام شد از بارزترین طرح‌هایی است که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در تشریح طرح‌های اقتصاد مقاومتی قابل افتتاح سپاه ناحیه فومن بیان داشت: این طرح‌های قابل افتتاح شامل پروژه بزرگ قارچ خوراکی، تولید توت فرنگی، پرورش ماهی سردابی، پیله ابرایشم، پرورش مرغ بومی و تولید گیاه آلوئه‌ورا است.

فرمانده سپاه ناحیه فومن شهرستان فومن را قطب پرورش کرم ابرایشم عنوان کرد و افزود: از تعداد 18 کارگاه اقتصاد مقاومتی 8 کارگاه به‌دلیل اینکه این شهرستان قطب پرورش پیله کرم ابریشم است به این حوزه اختصاص یافته و مشغول فعالیت است.

میرزاپور به سایر بخش‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ابراز داشت: صنایع دستی از جمله حوزه‌ها و مواردی است که با استقبال خوبی مواجه شده است و با اجرا و بهره برداری از مجموع طرح‌ها، این حوزه برای 18 نفر اشتغال‌زایی انجام شد.

وی با بیان اینکه سپاه ناحیه فومن 80 برنامه را برای دهه فجر امسال تدارک دیده است تصریح کرد: این تعداد از برنامه‌هایی که سپاه ناحیه فومن برای امسال تدارک دیده در سطح سپاه ناحیه و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت شهرستان فومن اجرا می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن در تشریح برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد: برگزاری زیارت عاشورا، گلباران مزار شهدا، افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی، دیدار با خانواده‌های شهدا و برگزاری گشت‌های عملیاتی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

میرزاپور سایر برنامه‌های دهه فجر سپاه ناحیه فومن را نیز برشمرد و بیان داشت: شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه، مراسم برگزاری زنگ انقلاب، اتمام ساخت 80 واحد مسکن محرومان و برگزاری همایش بزرگ شعر انقلاب از دیگر برنامه‌های این دهه است.

فرمانده سپاه ناحیه فومن در مورد شعار امسال دهه فجر تصریح کرد: برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های دهه فجر امسال با شعار محوری “سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی ایران، اقتدار همه جانبه و پیشبرد اقتصاد مقاومتی” است.

میرزاپور انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب دینی دانست و بیان داشت: انقلاب مردم ایران اسلامی به عنوان یک انقلاب خدایی مطرح است زیرا در این اتفاق بزرگ تاریخ بشریت مردم مظلوم با طاغوت و ظلم مبارزه کردند و با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسیدند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن به رهبری بی‌نظیر امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: ملت ایران با راهنمایی و پشتیبانی معمار بزرگ انقلاب بدون هیچ سلاحی در برابر رژیم مسلح و ستم شاهی ایستادگی کرد و با دست خالی و توکل بر خداوند به پیروزی رسید.

میرزاپور انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب جهانی خواند و اظهار داشت: این اقدام امام خمینی(ره) به‌عنوان معجزه بزرگ قرن بیستم نام گرفت که بدون نیروی نظامی و داشتن منابع مالی دنیای غرب در برابر یکی از مجهزترین نیروهای منطقه ایستادگی کرد.

فرمانده سپاه ناحیه فومن نقش امام خمینی(ره) را در پیروزی انقلاب محوری دانست و افزود: مردم ایران با اعتقاد قلبی که به واژه الله اکبر داشتند پای در این میدان بزرگ نهادند و با همین سلاح قدرتمند در مقابل همه قدرت های جهانی ایستادگی کردند.

میرزا پور درباره تقارن ایام دهه فجر و ایام فاطمیه خاطرنشان کردَ: این تقارن در حقیقت بستر مناسبی برای تبیین پیام معنوی و اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی در جامعه است و باید برای حفظ حرمت ایام فاطمیه که از هرچیزی واجب‌تر است تلاش کرد.

فرمانده سپاه ناحیه فومن ترویج فرهنگی فاطمی را محور برنامه‌های امسال دهه فجر دانست و گفت: تبیین جایگاه فاطمه زهرا(س)،  سبک زندگی و تعمیق و نهادینه کردن فرهنگ فاطمی در نشست‌های بصیرتی و روشنگری از اهداف برنامه‌های دهه فجر امسال است.

میرزاپور به فتنه دی ماه امسال نیز اشاره کرد و گفت: یکی از فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب در این ایام رقم خورد که در واقع می‌توان گفت آخرین حلقه تحولات از پیش برنامه‌ریزی شده شکست سه کشور عربی، عبری و غربی بود.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به اینکه همه حیله‌ها و ترفندهای دشمنان شکست خورد افزود: اگرچه در همه این نقشه‌های شوم با شکست مواجه شده‌اند نباید هرگز از توطئه دشمنان غافل شویم زیرا دشمنان ما در راس آن آمریکا تنها به‌دنبال نابودی جمهوری اسلامی است.

 

tasnim