۱۲ پروژه برق در آستارا با صرف اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ندای گیلان ،رئیس اداره برق آستارا اعلام کرد: ۱۲ پروژه و طرح این اداره در نقاط مختلف این شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال اجرا و تکمیل شده‌است و به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

فرزین بهامین گفت: تبدیل شبکه های فشار ضعیف هوایی به کابل خودنگهدار در روستاهای کانرود، ویرمونی، تله خان، کوته کومه، خانه های آسیاب و حیران، احداث ۴۳۱ متر شبکه فشار متوسط زمینی جهت تعویض کابل روغنی رینگ پمپ بنزین، اصلاح و بهینه سازی شبکه های فشار ضعیف هوایی با کابل خودنگهدار برای تقویت برق در روستاهای خلیله سرا و قلعه، تبدیل شبکه های فشار ضعیف دو و تک مداره به کابل خودنگهدار و نصب پست هوایی و ترانس برق در نقاط مختلف آستارا آماده افتتاح است.

وی افزود: برای اجرا و تکمیل این طرح ها و پروژه ها ۱۴ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۸۱۹ هزار ریال اعتبار هزینه شده و در کل، زمینه اشتغال موقت ۱۸۲ نفر فراهم آمده است.

رئیس اداره برق آستارا یاد و خاطره شهدای دولت را گرامی داشت و با تبریک هفته دولت به دولتمردان، توجه به تقویت و توسعه برق در مناطق دورافتاده را از رویکردهای این اداره اعلام کرد.

او گفت: اداره برق آستارا دارای پنج بخش اداری، ۷۲۱ دستگاه ترانس تقویت،  ۲۹۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و ۵۴ هزار مشترک برق است.

هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ محمدعلی رجایی رئیس جمهوری و محمدرضا باهنر نخست وزیر، با انفجار دفتر نخست وزیری توسط اعضای منافقین به شهادت رسیدند و ایام شهادت این دو شخصیت ارزنده و ماندگار در تقویم جمهوری اسلامی ایران، هفته دولت نام گرفت.