مدیر عامل برق منطقه‌ای گیلان گفت: بهره برداری از پست غرب رشت قبل از پیک بار در تابستان نیازمند حمایت مالی توانیر است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، بهمن داراب زاده امروز در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی احداث پروژه پست غرب رشت گفت: در بخش شبکه‌های انتقال و فوق توزیع، در مدار آوردن پست ۲۳۰ کیلوولت غرب رشت با ظرفیت ۴۰۰ مگاولت آمپر جزو ۱۴۰ برنامه وزارت نیرو برای عبور از تابستان سال جاری بوده و این پروژه از پروژه‌های مهم، حیاتی و استراتژیک کشوری است و برای مسئولان صنعت برق کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

داراب زاده ادامه داد: این پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار بوده اما به منظور بهره برداری از آن قبل از پیک بار، نیازمند حمایت و مساعدت مالی شرکت توانیر است تا این پروژه به موقع در مدار قرار گیرد.

وی افزود: انتظار می‌رود پیمانکار پروژه تمام تجهیزات مورد نیاز پروژه را در اسرع وقت تهیه کرده و این تجهیزات در استان در دسترس باشند تا در اجرای پروژه وقفه و مشکلی پیش نیاید.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: در اجرای این پروژه مهم، ثانیه‌ها و دقایق، طلایی هستند و حتی یک لحظه غفلت هم می‌تواند چندین هفته و حتی بیشتر، اجرای پروژه را با وقفه روبه رو کند.

وی افزود: تأخیر در پروژه، علاوه بر هدر دادن بیت المال و استفاده نامطلوب از منابع محدود، موجب خواهد شد تا مردم عزیزمان از منافع پروژه دیرتر برخوردار شوند که این مهم به خوبی اهمیت و ارزش زمان را در اجرای پروژه‌ها نشان می‌دهد