حسینی گفت: با احداث مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان که طی یکسال و نیم آینده به بهره برداری می رسد ظرفیت تولید آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان روزانه به شش هزار لیتر در ثانیه می رسد.

به گزارش ندای گیلان،مهندس سید محسن حسینی اظهار گفت: آب یکی از موضوعاتی است که در فرهنگ عمومی مردم و آیات قرآن بدان پرداخته شده است.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه در سربرگ های این شرکت آیه «هر چیز زنده ای را خداوند از آی خلق کرده است» نوشته شده است، افزود: بدین وسیله اهمیت آب در تمامی مکاتباتمان یادآوری می شود.

وی با بیان اینکه امامان به طرق مختلف با رفتار عملی و احادیث و روایات به ما آموختند که آب کالایی باارزش است و باید در مصرف آن صرفه جویی کنیم، تصریح کرد: شرایط و وضعیت آب نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا فوق بجرانی است و روز به روز حادتر می شود.

حسینی با بیان اینکه 97 درصد آب موجود در کرده زمین آب اقیانوس ها و دریاهاست که با روش های سخت و پیچیده قابل تبدیل شدن به آب شیرین نیست، ادامه داد: فقط مقدار سه درصد آب موجود در دنیا آب شیرین است که بیش از 70 درصد آن در یخ های قطبی است که بدان دسترسی نداریم.

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه آب یک کالای با ارزش است که روز به روز کمتر در دسترس بشر قرار دارد، گفت: پیشرفت های علمی بشر در عرصه های مختلف هنوز نتوانسته حتی به تولید یک قطره آب بینجامد.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در ایران یک سوم دنیاست، تاکید کرد: 85 درصد کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و آب و هوای مناسب مناطق شمالی فقط 15 درصد مناطق کل کشور را تشکیل می دهد.

مهندس حسینی با بیان اینکه متوسط میزان بارندگی در گیلان بیش از هزار میلیمتر در طول سال است، عنوان کرد: میزان بارش در سال گذشته در برخی استان های کشور کمتر از 50 میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه گیلان استان پرباران و سرسبز است، افزود: آنچه مدنظر ماست از نظر آب سالم و مورد نیاز برای شرب است که استان گیلان خیلی برخوردار نیست و حتی در این مناطق نیازمند صرفه جویی مردم هستیم.

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان نیاز مصرفی 64 درصد مشترکین گیلان را تامین می کند، ادامه داد: این تصفیه خانه به رشت، خمام، انزلی، آستانه اشرفیه، بندر کیاشهر، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، کومله و شلمان آبرسانی می کند.

حسینی با بیان اینکه در برخی مناطق برای تامین آب مورد نیاز 300 کیلومتر خطوط انتقال داریم، گفت: روزانه در تصفیه‌خانه آب گیلان سه هزار مترمکعب آب صاف با کیفیت مطلوب مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی تولید می شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث مدول دوم، بهینه سازی مدول اول از سال 93 آغاز شده است، یادآور شد: براساس زمانبندی پس از 4 سال هر دو فاز تصفیه خانه با حداکثر ظرفیت در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

حسینی خاطرنشان کرد: با احداث مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان که طی یکسال و نیم آینده به بهره برداری می رسد ظرفیت تولید آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان روزانه به شش هزار لیتر در ثانیه می رسد.