لطفی گفت: اگر به‌طور متوسط سالیانه اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان به سد پلرود اختصاص دهیم این پروژه در طول سه سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش ندای گیلان از رشت،کاظم لطفی  با اشاره به سد پلرود شهرستان رودسر اظهار داشت: احداث سد پلرود رودسر از مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان است و امسال بالغ بر 33 میلیارد به این پروژه  اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با تاکید بر اینکه  قرار است اعتبار مذکور به‌طور 100 درصدی به این پروژه تخصیص داده شود افزود: قرار است 20 میلیارد از اعتبار مذکور به‌صورت اوراق به پیمانکار داده شود و توافقات با پیمانکار در این زمینه انجام شده است.

لطفی تامین منابع مالی را از مشکلات پروژه سد پلرود رودسر عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌ها و تلاش‌های گسترده در استان و شهرستان تمامی مسائل خاص پروژه برطرف شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 4.5 میلیارد در پروژه مذکور تملک زمین وجود دارد خاطرنشان کرد: کارهای حقوقی تملک زمین سد پلرود انجام شده و در این حوزه در انتظار تامین اعتبار هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به اینکه تامین اعتبار اراضی پشت سد به‌صورت نقدی انجام می‌شود تصریح کرد: برای اتمام پروژه سد پلرود رودسر بالغ بر 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اگر بحث نیروگاه را در نظر بگیریم این اعتبار به 240 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه اگر به‌طور متوسط سالیانه اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان به سد پلرود اختصاص دهیم این پروژه در طول سه سال به بهره‌برداری می‌رسد افزود: امید است با تامین اعتبارات لازم پروژه مذکور در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

tasnim951011