ساختمان فرماندهی و ارتباطات و رونمایی از خودروی فرماندهی سیار عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با حضور فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت، رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار رشت در ایستگاه ۱۴ آتش نشانی این شهر به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فرماندار شهرستان رشت در مراسم بهره بردای از «ساختمان فرماندهی و ارتباطات و رونمایی از خودروی فرماندهی سیار عملیات» سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت اظهار کرد: مقوله امنیت با تمام مؤلفه‌های خود می‌تواند تاثیرات شگرفی را در توسعه کشورها رقم بزند.

علی فتح اللهی نقش پلیس و مراکز خدماتی مانند اورژانس و آتش‌نشانی را در ایجاد احساس امنیت بین مردم نقشی حساس و خطیر دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین نشانه‌های شهرنشینی دارا بودن آن شهر از خدمات آتش‌نشانی است و شهرداری‌ها بدون داشتن این ابزار و امکانات قابل تصور نیستند.
وی با بیان اینکه در صورت سوق پیدا کردن شهرها به سمت بلندمرتبه‌سازی امکانات آتش‌نشانی‌ها هم باید تقویت شود ابراز داشت: امکانات شهری باید متناسب با توسعه شهری ارتقاء پیدا کنند که یکی از مهم‌ترین مصداق‌های این امر آتش‌نشانی است.
فرماندار رشت ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فداکاری‌های آتش‌نشانان شهر رشت اذعان کرد: برای همه آتش‌نشانان شهر رشت آرزوی سلامتی و توفیق داشته و در همین جا یاد و خاطره تمام شهدای آتش‌نشان کشورمان را گرامی میدارم.
 رئیس شورای شهر رشت نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران اسبق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت ابراز داشت: بدنه سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت دارای مدیران بسیار توانمند و خلاق است و هر کدام از این مدیران با توانایی هایی که از آن برخوردارند قابلیت اداره یک شهر را دارند.
محمد حسین واثق کارگرنیا آتش نشانان را مدافعان ایمنی شهر رشت نامید و با پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای امنیت و سلامت و شهدای آتش‌نشان افزود: افتتاح و بهره‌برداری مرکز فرماندهی و کنترل آتش‌نشانی شهر رشت اتفاقی بسیار خوب و مبارک برای این شهر محسوب می‌شود.
وی وجود اراضی نسقی فراوان در سطح شهر رشت و خارج بودن بسیاری از ساخت و سازها از اصول شهرسازی را امری نگران کننده دانست و تصریح کرد: این امر دستگاه‌های خدمت رسانی مانند آتش‌نشانی را در ارائه خدمات کیفی و بهینه با مشکلات متعددی مواجه می‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پایان ارتقاء امکانات و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری را خواستار شد و عنوان کرد: شهردار رشت در این زمینه رویکرد خوبی دارد و امیدواریم در راستای تقویت سازمان آتش نشانی گام‌های لازم برداشته شود.
   سید امیرحسین علوی شهردار رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه مجموعه شهرداری و آتش‌نشانی با توجه به ضروریات و نیازهایی که وجود داشت اقدام به طراحی و اجرای مرکز فرماندهی آتش‌نشانی و خودروی میدل باس کردند گفت: خلاقیت و استفاده از امکانات، تفکر و رویکردی است که باید در مجموعه شهرداری رشت نهادینه شود.
شهردار رشت احصاء مشکلات و موانع و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها در کنار ایجاد امکانات شهری را از جمله خصوصیات مدیران کارآمد ذکر کرد و بیان داشت: تمام مدیریت شهری باید با این تفکر آشنا باشد و کارهایش را بر مبنای آن پیش ببرد.
علوی وضعیت و شرایط سختی که مجموعه مدیریت شهری در آن قرار گرفته است را خاطرنشان کرد و گفت: بخشی از مشکلات امروز شهرداری رشت ریشه فرا استانی دارد اما بخشی از عقب افتادگی‌ها و چالش‌های آن به دلیل نا کارآمدی مدیران گذشته در شهرداری و شورا است.