با حضور استاندار گیلان دو پروژه در برق منطقه‌ای گیلان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای گیلان،صبح یکشنبه با حضور استاندار گیلان و همزمان با آغاز هفته دولت، دو پروژه در برق منطقه‌ای گیلان افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان در این مراسم اظهار کرد: پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتور پست رشت شمالی از ۳۰×۱ مگاولت آمپر به ۴۰×۱ مگاولت آمپر در برق منطقه‌ای گیلان به بهره برداری رسید.

بهمن داراب زاده افزود: در اجرای این پروژه، با جایگزینی یک دستگاه ترانسفورماتور ۴۰ مگاولت آمپر با یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر در محل پست، ظرفیت توان الکتریکی در این پست به میزان ۳۳ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست آستانه از ۳۰×۲ مگاولت آمپر به ۴۰×۲ مگاولت آمپر نیز به بهره برداری رسید، گفت: این طرح‌ها با اعتباری حدود ۲۰۶ میلیارد ریال و با استفاده صد درصدی از تجهیزات ساخت داخل اجرا شده‌اند.

 

فرماندار آستانه اشرفیه به صورت ویدئو کنفرانس در افتتاحیه پست برق که به صورت همزمان با حضور استاندار برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دولت گفت: برای تقویت پست آستانه ١٣ میلیارد و ٨٠٠ میلیون هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶ پروژه در این راستا در شهرستان آستانه اشرفیه به بهره برداری می‌رسد، افزود: امیدواریم این پروژه‌ها در راستای تقویت اصلاح شبکه برق در شهرستان باشد./مهر