استاندار گیلان با بیان اینکه مردم از مسئولان، عمل می‌خواهند، گفت: مقابله با تهدیدات تالاب انزلی باید به صورت عملیاتی و علمی با بهره‌گیری از حوزه مطالعات دانش‌بنیان باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در جلسه احیای تالاب انزلی با بیان اینکه باید تهدیدهای تالاب انزلی به‌صورت عملی برطرف شود، اظهار کرد: بعد از گذشت ۱۰ ماه، صحبت از مشکلات تالاب انزلی کافی‌ است و مردم از مسئولان عمل می‌خواهند.

وی با انتقاد از وجود برخی اختلافات در میان دستگاه‌های اجرایی در خصوص احیای تالاب انزلی، گفت: هرگونه ناهماهنگی در مسیر احیای تالاب انزلی میان دستگاه‌های متولی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
نماینده عالی دولت در گیلان آلودگی و رسوبات را دو منشأ تهدیدآمیز نابودی تالاب انزلی دانست و بیان کرد: مقابله با این تهدیدات باید به صورت عملیاتی و علمی با بهره گیری از حوزه مطالعات دانش بنیان و اهتمام ویژه مسئولان و همراهی مردم به منصه ظهور برسد.
وی تأکید کرد: اعتبار لازم و کافی از سوی دولت برای احیای تالاب در نظر گرفته می‌شود و موضوعات اعتباری، بهانه‌ای برای تعلل در مسیر احیای تالاب نیست.
استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به میزان تاثیرگذاری موج شکن در خصوص احیای تالاب انزلی افزود: بنادر و دریانوردی، اثرات موج شکن در خصوص احیای تالاب انزلی را ظرف یک هفته مشخص کند.
عباسی خاطرنشان کرد: در خصوص فاضلاب رشت، تفاهم نامه‌ای تنظیم شده تا جلوی ورود فاضلاب دو رودخانه زرجوب و گوهر رود به تالاب انزلی گرفته شود‌.
وی با ابراز خرسندی از عدم ورود پساب سراوان و لاکان‌ به رودخانه زدجوب و گوهر رود، گفت:مسئله پساب سراوان و لاکان تا حدودی حل شده و هیچ فاضلابی به رودخانه‌ها وارد نمی‌شود.
استاندار گیلان از برخورد با  متخلفان در مسیر احیای تالاب انزلی خبر داد و گفت: در سریعترین زمان ممکن باید جلسه‌ای با فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران، حوزه تالاب بصورت مسئله محور برگزار شود.
عباسی با بیان اینکه صدور پروانه بدون مجوز به اطراف تالاب انزلی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، افزود: با افرادی که بدون توجه به حریم تالاب و اراضی کشاورزی مردم ، پروانه سند برای برخی از افراد صادر کردند به شدت و در هر جایگاهی که باشند، برخورد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در جلسه ماه آینده کارگروه احیای تالاب انزلی باید دستگاه‌ها اقدامات خود را به مردم و مسئولان گزارش دهند، گفت: تمامی دستگاه‌هایی که در این جلسه پیشنهادات خود را در خصوص احیای تالاب انزلی گزارش دادند باید در جلسه ماه آینده اقدامات خود را گزارش دهند.
در این جلسه هریک از اعضا نقطه نظرات خود را بیان کردند.