بهرام شفیع امروز از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما تشییع شد. در مراسم خداحافظی با این مجری ورزشی، همکاران او، رئیس سازمان صداوسیما و نوه امام راحل (ره) حضور داشتند.

به گزارش ندای گیلان،مراسم تشییع بهرام شفیع (مجری ورزشی صداوسیما) صبح امروز با حضور رضا پورحسین (قائم مقام معاون سیما)، مجید زین‌العابدین (مدیر شبکه یک)، جواد خیابانی، حسین ذکایی، عادل فردوسی پور، بیژن خراسانی و مسعود اسکویی (از گزارشگران و مجریان ورزشی)، علی فتح‌الله زاده (مدیر باشگاه استقلال)، پرویز مظلومی و علی عسکری (رئیس رسانه ملی) برگزار شد.

یکی دیگر از چهره‌های حاضر در این مراسم که با همراهی همکاران شفیع برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، نوه و یادگار امام راحل (ره) بود

در این مراسم؛ ابتدا پیام تسلیت رئیس صداو سیما برای درگذشت بهرام شفیع قرائت شد و سپس گزارش‌هایی از زنده‌یاد بهرام شفیع با همکاری جواد خیابانی پخش شد.

سپس خیابانی در سخنانی کوتاه گفت: لرزش صدای من را بر قامت خود ببخشید. ما امروز حق داریم که در نبود مردی که همیشه حامی ما بود، بلرزیم و بترسیم. اگر امروز مسابقات ورزشی را خیلی راحت می‌شود، اجرا کرد، ما آن را از بهرام شفیع یاد گرفتیم. ما از شمع محفل گرم سازمان صداوسیما یاد می‌کنیم. روح بهرام شفیع اینجاست و‌ امیدوارم که شاد شاد باشد.

خیابانی درحالی‌که گریه می‌کرد، ادامه داد: همه ما از این مرد خاطره داریم. یک ماه نمی‌شد که در بیمارستان بستری بود؛ اما با همان احوال هم قهقهه می‌زد و می‌خندید. ورزش و مردم یعنی برنامه مردم که از قدیمی‌ترین برنامه‌های سازمان صداوسیما محسوب می‌شود. این برنامه، تماماً خاطرات بهرام شفیع است. ورزش و مردم یعنی برنامه بهرام شفیع‌.

وی تاکید کرد: من ۲۷ سال است که برای او شاگردی می‌کنم و معتقدم که امروز پیکر بهرام شفیع از بین ما رفت ولی روح او همیشه با ما همراه است.

در ادامه، رضا پورحسین (قائم مقام معاون سیما) بیان کرد: ما همه در اینجا جمع شدیم تا یکی دیگر از چهره‌های ورزشی و رسانه‌ای را به خانه ابدی بدرقه کنیم. مرگ پایان زندگی نیست بلکه آغاز زندگی جاودان است. کارنامه درخشان و رسانه‌ای بهرام شفیع نشان می‌دهد که او در یاد و خاطره مردم زنده می‌ماند‌.

وی گفت: شفیع مردی بود که در برنامه «ورزش و مردم» از فتوت و جوانمردی و پهلوانی و رشادت صحبت می‌کرد. شفیع قریب به ۴۰ سال مهمان خانه‌های مردم بود و به تعبیر من می‌شود او را «پهلوان اجرا» نامید.

سپس، بیژن خراسانی (کارشناس تکواندو) گفت: شفیع، انسانی خوش قلب با دلی مهربان و خالی از کینه بود. او کسی بود که دوست نداشت ورزش حاشیه داشته باشد. او خیلی از تجربه‌های خود را به جوانان منتقل کرد. بهرام شفیع عاشق ورزش بود و سخت است باور کنیم او از امروز دیگر در میان ما نیست.

جواد طبسی‌نژاد (گوینده و گزارشگر اسبق خبر‌های ورزشی) هم در ادامه گفت: زمانی که او را می‌دیدیم با او کری‌خوانی داشتیم. او طرفدار سرخ پوشان بود. همیشه لبخند و بذله‌گویی را در برنامه‌هایش داشت.

وی افزود: آدم‌ها را باید در سفر شناخت. ما در سال ۱۹۹۴ از سمت صداوسیما برای بازی‌های آسیایی اعزام شدیم و با یکدیگر همسفر بودیم. من بهرام شفیع را در سفر شناختم. او فردی فوق‌العاده و دوست داشتنی بود.

در پایان، امیر اقبال (فرزند بهرام شفیع) ضمن قدردانی از حضار برای حضور در مراسم تشییع پیکر پدرش گفت: این لحظات برای من خیلی سخت است. دوست داشتم الان پدر در کنارم باشد. زبان من از صبحت کردن درباره پدر قاصر است و امیدوارم بتوانم راه پدر را به خوبی در کنار حمایت‌های شما ادامه دهم. پدرم همیشه کلمه محترم را برای عنوان سازمان صداوسیما مطرح می‌کرد و از زبانش نمی‌افتاد.

جواد خیابانی نیز ضمن قدردانی از حضور شخصیت‌های ورزشی و رسانه‌ای، از نبود چهره‌های فوتبالی در این مراسم گلایه کرد.

در این مراسم عادل فردوسی‌پور، جواد خیابانی، مزذک میرزایی و فرزند بهرام شفیع، بر پیکر زنده‌یاد شفیع زانو زده و ادای احترام کردند.

قرار است مرحوم بهرام شفیع در امامزاده حمیده خاتون و جعفر (علیهما السلام) باغ فیض به خاک سپرده شود. همچنین، مراسم ختم مرحوم بهرام شفیع روز جمعه از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۶:۳۰ در مسجد بلال صداوسیما برگزار‌ می‌شود.

بهرام شفیع بعداز ظهر سه‌شنبه (۱۷ مهرماه) در سن ۶۲ سالگی در بیمارستان بهمن تهران دار فانی را وداع گفت.