معاون رئیس جمهور پیش از ترک استان گفت:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان موظف شده تا خسارت‌های وارده را ارزیابی و اطلاع رسانی کند.

به گزارش ندای گیلان،نوبخت با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها به دنبال رفع مشکلات گیلان هستیم، گفت: ارزیابی عملکرد مدیریت بحران در آینده انجام می‌شود و مردم نگران جبران خسارت‌ها نباشند.

وی با بیان اینکه از یک میلیون و ۴۶۷ هزار مشترک برق گیلان ۲۵۰ هزار مشترک با خاموشی مواجه بودند، افزود: پارگی سیم علت اصلی خاموشی‌ها بود و همچنین به بخشی از تجهیزات و ملزومات برق گیلان نیز خسارت وارده شد که در همان ابتدا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت‌ها به توانیر پرداخت شد.

نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه قطع آب شهروندان و مشترکان روستایی گیلان نیز به واسطه قطعی برق بود که با اتصال شبکه برق این مشکل این بخش نیز تا حدود زیادی رفع شده است، گفت: برای سایر هزینه‌ها نیز ۳۰ میلیارد تومان تنخواه به استان گیلان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و زیرساخت‌های استان گیلان به ویژه در حوزه برق نیازمند نوسازی است، تصریح کرد: در حال حاضر از میزان خسارت‌های وارده به گیلان بر اثر بارش برف ارزیابی‌هایی صورت نگرفته است.

معاون رئیس جمهور به بهره گیری از نیرو‌های متخصص و اکیپ‌های کمکی از سایر استان‌ها برای رفع مشکلات گیلان در کوتاه‌ترین زمان اشاره و بیان کرد: دولت از هیچ کمکی برای رفع مشکلات و خسارت‌های مردم استان گیلان مضایقه نخواهد کرد.

وی با اشاره به پرداخت ۱۸ هزار میلیارد تومان طی ۱۱ ماهه گذشته برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل به استان‌های کشور، گفت: دولت برای حل مشکلات مردم حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد و مردم گیلان نگران جبران خسارت‌ها نباشند.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه برای جبران خسارت‌های مردم نیز راهکار‌هایی پیش بینی شده که بعد از عادی شدن شرایط اقدامات لازم انجام می‌شود، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان موظف شده تا خسارت‌های وارده را ارزیابی و اطلاع رسانی کند.

وی درباره ارزیابی عملکرد ستاد مدیریت بحران استان گیلان در بارش برف اخیر نیز گفت: هنوز ارزیابی از عملکرد‌های انجام نشده است در آینده تیم‌هایی برای این موضوع اعزام می‌شوند در حال حاضر زمان، زمان خدمات رسانی است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در گذشته بار‌های ما بارش‌های سنگینی را تجربه کرده‌ایم امام وسعت این بارش با برف‌های گذشته متفاوت بوده است، افزود: بارش اخیر به وسعت ۱۴ هزار کیلومتر از مساحت استان گیلان و ۲۷ برابر نرم معمولی بارش‌ها بوده که قطعاً امکانات، تجهیزات و ماشین آلات موجود برای مدیریت آن کافی نبوده و نیازمند بازسازی آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در ۴۸ ساعت گذشته اشاره کرد و ضمن قدردانی از مدیران و دستگاه‌ها، ادامه داد: بر اساس برآورد‌ها اولیه در بسیاری از بخش‌ها اعم از برق و ماشین آلات و خدماتی و امدادی نیازمند بازسازی و تقویت امکانات هستیم.