دادستان مرکز استان به همراه معاون قضایی دادستان کل کشور و رییس دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه از بندر آستارا بازدید کرد.

به گزارش ندای گیلان از آستارا،سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان به همراه سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و رییس دبیرخانه اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه از بندر آستارا بازدید کرد.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با اشاره به بازدید های مکرر رئیس کل دادگستری استان گیلان از بندر آستارا و پیگیری برخی مشکلات و موانع این بندر اظهار داشت: به دلیل اینکه برخی موضوعات و مسائل این بندر نیاز به پیگیری ملی دارد امروز به همراه معاون قضایی دادستان کل کشور مجددا از این بندر بازدید می شود.

وی با بیان اینکه با گذشت ۱۳ سال از امضای قرارداد لایروبی این بندر هنوز شرکت مربوطه به تمامی تعهدات خود عمل نکرده و در انجام وظایف تعلل ورزیده است گفت: مهلت سه ماهه ای جهت تکمیل و بهره برداری بندر آستارا داده شده و امیدواریم که به زودی شاهد اجرای کامل تعهدات شرکت باشیم و مردم عزیز کشورمان بتوانند از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره مند شوند.

سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و رییس دبیرخانه اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه نیز در این سفر با انتقاد از عدم تکمیل لایروبی بندر آستارا و تحویل آن به بخش خصوصی اظهار داشت: این بندر باید به عمق ۶ متر جهت ورود کشتی های با ظرفیت بارگیری بالا توسط اداره کل بنادر و دریا نوردی استان گیلان لایروبی شود تا امکان پهلوگیری کشتی ها با ظرفیت کامل در آن فراهم گردد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بندر آستارا طرحی ملی است و در توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای حوزه قفقاز و CIS نقش تعیین کننده ای دارد.

عمرانی با بیان اینکه افتتاح بندر آستارا فرصتی طلایی برای استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی است افزود: سه ماه دیگر برای پیگیری دستورات و مصوبات امروز به آستارا خواهیم آمد و قطعا باید تمامی موازین قانونی و مصوبات تعیین شده به درستی رعایت و اجرا شود.

وی در پایان از یکی از واحدهای تولیدی کپسول های اکسیژن و آتش نشانی در شهرک صنعتی سفید رود و هم چنین شرکت صنایع پوشش بازدید به عمل آورد و در جریان حمایت های قضایی صورت گرفته در راستای رفع موانع و احیای واحدهای تولیدی قرار گرفت.