خاوری: با نقطه ایده آل فاصله داریم اما من بعنوان یک شهروند از مسکن مهر کاملا راضی هستم

به گزارش ندای گیلان از رشت،شعبانعلی خاوری در گفتگویی در ارتباط با زیرساخت های مسکن مهر رشت، اظهار کرد: تاکنون تمام واحدهایی که در مسکن مهر تحویل داده ایم به شبکه زیرساخت متصل شده اند و مشکلی از این حیث ندارند.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: فقط برای رسیدن به هدف نهایی اقدماتی باید صورت گیرد مانند تصفیه خانه فاضلاب که توسط آب و فاضلاب در دست اقدام می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افزود:  بطورکلی هر تعداد واحدی که تحویل داده شده است شبکه زیر ساخت، آب، گاز، برق و فاضلاب متصل شده اند و از این خدمات استفاده می کنند.

خاوری با بیان اینکه نیروگاه مسکن مهر نیز در سال گذشته انجام شده و در مدار قرار گرفته است، بیان کرد:  در حال حاضر مسکن مهر رشت از بعد ساختار مشکلی ندارد و امیدواریم طرح بزرگ فاضلاب و تصفیه خانه ای که شرکت آب فاضلاب بر عهده گرفته که شامل پوشش حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر و نیز شهرک های همجوار است با سرعت بیشتر انجام شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه علیرغم مشکلات اعتباری که تمام دستگاه های زیرساختی دارند مشکل خاصی در ارتباط با بحث زیرساختی مسکن مهر نداریم.

وی در ارتباط با زیرساخت های آموزشی مسکن مهر رشت بیان کرد: در حال حاضر دو مدرسه بنا شده و فعال است و مدرسه سوم که دبیرستان است با همت و همکاری دوستان احتمالا در  مهرماه در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

خاوری اضافه کرد: چند قطعه آموزشی دیگر نیز در سایت مسکن مهر وجود دارد که اگر در استان از نظر تامین منابع مورد حمایت قرار بگیریم می توانیم این واحدهای آموزشی را نیز عملیاتی کنیم که در این صورت شرایط بسیار مطلوبی بوجود خواهد آمد.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: علاوه بر این نیز بخش خصوصی ورود کرده و به بدنبال اخذ پروانه برای دو قطعه از زمین های اطراف است تا شروع به ساخت کنند.

وی افزود: علاوه بر این ۲تا ۳قطعه دیگر نیز اماده برای تحویل داریم که اگر منابع اعتباری استان حمایت کند مشکل خاصی نخواهیم داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان، تصریح کرد: بطور کلی اگر دو سوم منابع اعتباری را استان مهیا کند یک سوم باقیمانده را از منابع ملی تزریق می کنیم تا بتوانیم چند واحد مدرسه موردنظر که دولتی نیز هستند ارائه خدمت کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر مدرسه دو جایگاه پمپ بنزین در مسکن در حال فعالیت است، بیان کرد: در بحث امنیتی نیز کلانتری مسکن مهر به نیروی انتظامی داده شده و در چند ماه گذشته درحال فعالیت می باشد.

خاوری افزود: زمین هایی نیز برای هلال احمر و اورژانس تحویل داده شده است که انتظار بر این است که دوستان در نهاد های مرتبط سریعتر دست به ساخت و اجرای پروژهای مرتبط خود بزنند و  در این بین بخش خصوصی در برخی موارد همچون ساخت و اجرای درمانگاه کاملا مجهز ورود کرده است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان اضافه کرد: همچنین در بخش خدمات ورزشی، سوله ورزشی فوق العاده مدرن برای شنا آماده و تحویل داده شده است و دو  سوله ورزشی در دست عملیات داریم.

وی با بیان اینکه ۵ نانوایی را در در اختیار این صنف قرار داده ایم که در حال ارائه خدمات هستند، گفت: چند غرفه تجاری نیز ساخته ایم که چند واحد از آن در دست بهره برداری می باشد.

وی با تاکید بر اینکه این موارد تمام نیازهای مسکن مهر را پوشش نمی دهد، گفت: روندی در پیش داریم که اینگونه خدمات را بطور کل پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسکن مهر حدود ۷۰تا ۸۰درصد از نیازهای اولیه یک زندگی را به راحتی مرتفع می کند، بیان کرد: با نقطه ایده آل فاصله داریم اما من بعنوان یک شهروند از مسکن مهر کاملا راضی هستم.