مکارم شیرازی گفت: بسیاری از طلاق ها به خاطر شکل گیری ارتباط های ناسالم در فضای مجازی است و این نکته ضرورت ساماندهی فضای مجازی برای مقابله با توطئه های دشمن را افزایش می دهد.

به گزارش ندای گیلان از خبرگزاری ایرنا،آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به این که نظارت بر فضای مجازی باید در اولویت کشور باشد گفت: دشمن بیشتر تمرکز خویش را در فضای مجازی قرار داده است.

وی در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی گفت: دشمن در این فضا بدون قرار گرفتن در محدودیت می تواند افکار و عقاید خویش را منتشر و مفاسد اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را به اشکال مختلف ترویج کند.

وی ادامه داد: بسیاری از طلاق ها به خاطر شکل گیری ارتباط های ناسالم در فضای مجازی است و این نکته ضرورت ساماندهی فضای مجازی برای مقابله با توطئه های دشمن را افزایش می دهد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود، فعالیت های نیروی انتظامی را چشمگیر دانست و گفت: صدها هزار هیات مذهبی و مجالس حسینی(ع) بدون هیچ آسیب و مشکلی در روزهای گذشته در نهایت امنیت برگزار شد.

وی با اشاره به این که روز گذشته در درس خارج فقه خویش نیز از فعالیت های نیروی انتظامی تشکر کرده بودم افزود: امروز نیز بر این نکته تاکید می کنم همگان دیدند در حادثه ای در آمریکا یک تن حدود ۶۰ تن را کشت و ۵۰۰ تن دیگر را زخمی کرد و در چنین دنیایی که اینهمه ناامنی است ما در جزیره امن هستیم و این جای تشکر دارد.

وی اضافه کرد: برخی از کارهایی که موجب وهن مراسم عزای حسین می‌شود بسیار کاهش پیدا کرده است و در برخی از شهرها مانند شهر مقدس قم نمونه آشکاری از آن مشاهده نشده است، این بدان معناست که مردم نسبت به آسیب های چنین مسائلی آشنا شده و در این زمینه نیروی انتظامی برای رفع این مشکل بیشتر دقت کرده است.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده چنین آسیب هایی که موجب وهن مذهب است در هیچ نقطه ای از کشور به وقوع نپیوندد تا دشمنان از آن سوء استفاده نکنند.

وی همچنین با اشاره به نعمت امنیت و سلامت، بیان کرد: زمانی که انسان در شرایط ناامنی قرار گیرد قدر آن را می داند؛ مردم ایران در زمان جنگ تحمیلی و حمله های موشکی رژیم بعثی به شهرهای کشور به روشنی معنای امنیت را درک می کردند.

وی افزود: گرچه دشمنان اکنون می خواهند این امنیت را با توطئه های موضوع جدایی کردستان خدشه دار کنند هرگز موفق نخواهند شد و این امنیت پایدار خواهد ماند.

این مرجع تقلید ادامه داد: اگر دشمنان عقل داشتند موضوع استقلال کردستان را مطرح نمی کردند چراکه به گفته خود مسئولان کردستان عراق، تنها حامی آنان برای این کار رژیم صهیونیستی است و سه دولت قوی اطراف کردستان عراق با این مساله موافق نیستند و با آن مقابله می کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت به کار گیری افراد مومن و معتقد در نیروی انتظامی گفت: کسانی که برای نظام دل می سوزانند دارای اعتقادهای مذهبی قوی هستند، برای مثال این دعاها و ذکر توسل ها بود که باعث می شد تا رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: امروز نیز اگر می خواهیم نظام حفظ شود باید از کسانی که اعتقادهای مذهبی قوی دارند استفاده کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی، به مساله شبهه افکنی دشمنان در موضوع های مختلف اشاره کرد و گفت: حضور جوانان مومن و معتقد همچون شهید محسن حججی در عرصه دفاع از ارزش های اسلامی توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

وی به نیروی انتظامی توصیه کرد: باید بیدار باشیم و مرزهای کشور به خصوص مرزهای غربی را به خوبی رصد کنیم چراکه آخرین کار دشمن تبدیل کردن کردستان عراق به یک ویرانه است؛ دشمنان همانطور که شمال عراق را به وسیله داعش تخریب کردند، می خواهند کردستان را به ویرانه ای تبدیل کنند.

وی ادامه داد: دشمنان ما در راهبرد جدید خویش مستقیم به میدان نمی آیند بلکه مردم منطقه و مسلمانان را به جان هم می اندازند تا برای رسیدن به مقاصد خویش هزینه کمتری بپردازند در چنین شرایطی ضرورت هوشیاری ما دوچندان می شود.

این مرجع تقلید به آسیب های مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: ایران در خصوص مبارزه با مواد مخدر وضعیت ویژه ای دارد و باید با حساسیت بیشتری این مساله را پیگیری کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دشمنان با مشاهده ایستادگی و حضور به موقع نیروهای امنیتی و انتظامی و مردم ما در صحنه، از اجرای توطئه های خویش عقب نشینی کنند.