نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با ضروری دانستن توزیع بسته‌های حمایتی اعم از کالا و کارت الکترونیکی گفت: بسته حمایتی دولت چاره‌ساز نیست اما می‌تواند التیام‌بخش باشد.

به گزارش ندای گیلان،ذبیح نیکفر با اشاره به بسته حمایتی در نظر گرفته‌شده دولت برای دهک‌های پایین جامعه اظهار کرد: بسته حمایتی دولت نباید تنها در یک مقطع زمانی بلکه هرچند وقت یک‌بار بین مردم تهیه و توزیع شود.

وی با اشاره به تورم موجود در جامعه و ضرورت در پیش گرفتن اقدامات تعجیلی برای پایین آورد آن از سوی دولت افزود: دولت باید سازوکاری را در پیش بگیرد تا مردم بیشتر در التهابات بازار ارز و نگرانی‌های آن متوجه تورم و افزایش‌گرانی ها نشوند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بسته حمایتی دولت را کمک‌کننده دانست و گفت: با توجه به گرانی‌های روزمره‌ای که در بازار وجود دارد توزیع بسته‌های حمایتی و کارت الکترونیکی تنها التیام‌بخش است اما نمی‌تواند چاره‌ساز باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان بر ضرورت توزیع عادلانه و به‌دوراز رانت‌خواران بسته‌های حمایتی دولت تأکید کرد و افزود: نحوه رساندن بسته‌های حمایتی به مردم باید به‌گونه‌ای باشد که دست سوءاستفاده کنندگان و رانت‌خواران را کوتاه کند.

نیکفر با اشاره به کمین کردن برخی از سوءاستفاده کنندگان در بازار و برهم زدن تعادل در آن در ایام توزیع بسته‌های حمایتی تصریح کرد: اگر اقدامات نظارتی و خودکنترلی در نحوه توزیع بسته‌های حمایتی نباشد نمی‌تواند توزیع آن را به‌درستی هدایت کند.