تفاهم نامه همکاری برای تولید آب بسته بندی در شرایط اضطراری و بحرانی بین شرکت آب و فاضلاب گیلان با شرکت تولید کننده آب معدنی منعقد شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،  مدیرعامل شرکت  آب و فاضلاب گیلان در  جلسه  انعقاد این تفاهم نامه  با اشاره به مواجهه کشور با بحران های متفاوت احتمالی در طول سال اظهار داشت: در مجموعه وزارت نیرو و شرکتهای آب و فاضلاب تعریف خوبی از مدیریت بحران شده است و استان هایی به عنوان معین و جانشین وظیفه تأمین اقلام مورد نیاز استانهای آسیب دیده را دارند.

سید محسن حسینی  باتأکید بر اهمیت مدیریت زمان در شرایط بحرانی تصریح کرد: در زمان بحران باید آمادگی داشت و از امکانات و ظرفیت موجود استان نیز آگاه بود.

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه براساس مصوبه کمیته بحران این شرکت با شرکتهای تولید کننده آب معدنی توافقنامه خواهد داشت افزود: این شرکتها با مشارکت در تأمین آب در شرایط اضطراری، نقش اجتماعی خود را بعنوان یک شهروند ایفاد می نمایند که بسیار ارزشمند است.

مدیرعامل آبفای گیلان پیشتر  با اشاره به روند روبه رشد آبرسانی در استان اظهار داشت: در حال حاضر طرح های آبرسانی بزرگی در سراسر گیلان پیش بینی شده است که از مهمترین و بزرگترین آنها می توان به طرح آبرسانی به ناحیه مرکزی شهر رشت و شرق نزدیک اشاره نمود که حدود ۶۵ درصد جمعیت گیلان را تحت پوشش قرار می دهد.

در آینده نزدیک جمعیت شهری و روستایی از آب تصفیه شده تصفیه خانه بزرگ آب گیلان که در آینده از ۳هزار لیتر در ثانیه به ۶هزار لیتر در ثانیه ارتقاء پیدا خواهد کرد استفاده می کنند. این طرح باعث افزایش کیفیت و کمیت آب خواهد شد و آب مورد نیاز این مناطق را تا سال ۱۴۲۵ تامین خواهد نمود.

در ادامه مهرداد مشعوف رئیس هیأت مدیره شرکت آسمان رود ویشکا و اوشیان با اعلام آمادگی جهت تخصیص بخشی از تولید روزانه شرکت در شرایط بحرانی به آبفای گیلان جهت تأمین آب اظهار داشت: این شرکت عضو انجمن آبهای معدنی بوده و با حداقل قیمت و بدون در نظر گرفتن سود نسبت به رفع نیاز آبفای گیلان در شرایط اضطراری اقدام خواهد نمود.

در حال حاضر بیش از ۹۹ درصدجمعیت شهری گیلان از آب شرب سالم برخوردارند. گیلان  جزو استان هاییست که  سالانه بدلیل بارش های فراوان شاهد سیلاب هاییست که  در برخی از این مواقع به تاسیسات آب رسانی آسیب وارد شده و موجب اختلال در آبرسانی به  منطقه ای می شود.