معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند کاهشی مجموع بستری های کرونایی در استان، گفت: تعداد بستری های روزانه همچنان سه رقمی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،آبتین حیدرزاده با تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: روند بیماری کرونا در گیلان کاهشی است.

وی به تعداد بستری‌های کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان اشاره و اضافه کرد: روند بستری‌های کاهشی است و هم اکنون هزار و ۴۴۷ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه این تعداد در مقایسه با هفته‌های گذشته و حتی روزهای ابتدایی هفته جاری کاهش یافته است، گفت: البته همچنان بستری‌های روزانه کرونا در استان گیلان سه رقمی است و در شبانه روز گذشته ۲۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری شدند.

وی به وخامت حال ۲۴۹ بیمار کرونایی اشاره و تصریح کرد: تنها در شبانه روز گذشته ۱۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کاهش تعداد بیماران نباید شهروندان را فریب دهد، گفت: خطر کرونا همچنان باقی است و تا زمانی واکسیناسیون همه گروه‌های هدف باید شیوه نامه‌ها رعایت شود.