سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان وعده داد : بزودی بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال در رشت راه اندازی می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد تقی آشوبی از جایگاه بیست و سوم این استان در برخورداری از سرانه تخت فعال در کشور خبر داد و بیان کرد: در بخش خصوصی اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌های درمانی صورت گرفته اما در بخش دولتی حدود ۱۴۰۰ تخت در گیلان کمبود داریم.

آشوبی از راه اندازی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت خبر داد و اضافه کرد: با اقداماتی که صورت گرفته این بیمارستان در سال آتی تجهیز و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی از راه اندازی بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی جنرال در رشت خبر داد و افزود: گیلان تنها استانی است که داشتن بیمارستان جنرال محروم است که با رایزنی صورت گرفته این بیمارستان هم در استان ساخته می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جمعیت سالمندی این استان، به تشریح اقدامات در حوزه جوانی جمعیت پرداخت و بیان کرد: بهداشت و درمان سهم و تأثیر ۲۰ درصدی در حوزه جوانی جمعیت دارد.

محمدتقی آشوبی  از پوشش ۱۰۰ درصدی پزشک خانواده در مخاطب جمعیتی گیلان خبر داد و افزود: توجه به پزشک خانواده از اولویت‌های دولت سیزدهم است و اجرای پزشک خانواده در حوزه شهری هم ابلاغ شده که به زودی در استان شروع می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای پزشک خانواده در ۱۰ شهرستان این استان خبر داد و اضافه کرد: شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوادگی مشمول اجرای پزشک خانواده هستند.

آشوبی گفت: شاخص برخورداری سلامت در گیلان مطلوب بوده و پوشش واکسیناسیون در نوزادان و کودکان در استان و کشور ۱۰۰ درصدی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای ۱۰۰ درصدی ارائه نسخه الکترونیکی در استان، بیان کرد: سامانه جامع نظام الکترونیکی شدن نسخه‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی فعال است.

آشوبی با بیان اینکه چالش‌هایی در بخش زیرساخت‌های درمانی گیلان وجود دارد، گفت: تجهیز و نوسازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در اولویت قرار دارد و این کار حال انجام است.

وی با اشاره به قدمت یک قرنی بیمارستان‌های رشت، افزود: بیمارستان‌های رشت با ۱۰۰ سال قدمت بار درمانی مرکز استان را به دوش می کشند که نسبت به ساماندهی آنها باید اقدام شود.