مراسم بزرگداشت بزرگ مرد ادب پارسی ۲۹ مرداد در شهرستان آستانه اشرفیه برگزار می شود.

ندای گیلان-آستنانه اشرفیه:رضا کحالی معاون فرماندار آستانه‌اشرفیه در نشست شامگاه یکشنبه ستاد برگزاری این مراسم، بابیان اینکه دکتر محمد معین یک چهره ملی است و متعلق به یک شهر و استان نیست تاکید کرد: دکتر معین با خدماتی که در عرصه علم و ادب پارسی به فرهنگ ایران ‌زمین کرده است، جایگاه ویژه ای در کشور داشته و باید مراسمی که در شأن علمی ایشان است برگزار شود.

شهردار آستانه‌اشرفیه و دبیر ستاد بزرگداشت دکتر معین نیز با تشریح جلسات پشتیبانی و نهایی شدن زمان برگزاری مراسم دکتر محمد معین اعلام کرد: تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه بر آن است که مراسم امسال را با بازدهی علمی بیشتر برگزار کنیم.

علی شفیعی به برپایی برنامه های مشق شعر (کتابت اشعار دکتر معین) از سوی انجمن خوش نویسان استان و کشور، طراحی نشان ‌واره ستاد و طراحی پوستر اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه آثار دکتر محمد معین و طراحی تصاویر ایشان توسط طراحان مطرح استانی و کشوری در روز بزرگداشت از برنامه‌های جانبی مراسم بزرگداشت دکتر معین است.

در این جلسه مهین دخت معین دختر دکتر معین نیز با اشاره به نقش پررنگ دانشگاه گیلان و توزیع بسته‌های فرهنگی آثاردکتر معین، خواستار توجه بیشتر دانشگاه و مشارکت دانشجویان و دانشگاه‌ها در مراسم شد.

 در ادامه معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی گیلان به چالش‌های فرا روی بزرگداشت دکتر محمد معین اشاره کرد و گفت: با تشکیل بنیاد علمی- ادبی دکتر معین می‌توانیم بسیاری از مشکلات را در برپایی چنین مراسمی برطرف کنیم.

سید وحید فخر موسوی افزود: در گیلان علاوه بر بنیاد فرهنگی و هنری میرزا کوچک که شکل‌گرفته است و در بودجه سالانه برای آن ردیف اعتباری در نظر گرفته می‌شود، بنیاد آیت‌الله بهجت و بنیاد شیون فومنی نیز از دیگر بنیادهایی است که به تصویب هیئت دولت در سفر استانی رسیده است.

وی یادآور شد: کار نوشتن اساسنامه بنیاد علمی و ادبی دکتر محمد معین در دست اقدام است و تلاش داریم در روز برگزاری مراسم بتوانیم مراحل مقدماتی تشکیل این بنیاد علمی و ادبی را اعلام کنیم.

دکتر محمد معین در ۱۳ تیر ماه ۱۳۵۰ درسن ۵۳ سالگی و در تهران دار فانی را وداع گفت و پیکر او در شهرستان آستانه اشرفیه و در مقبره خانوادگی معین به خاک سپرده شده است./ایسنا