فرمانده سپاه مرکزی رشت گفت: یادواره سردار شهید «محمود قلی پور» و ۱۹۸ شهید عملیات «کربلای ۲» در رشت برگزار می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سرهنگ سید اکبر قاسمی در مراسم هماهنگی ستاد بزرگداشت شهید محمود قلی پور با اشاره به اینکه گیلانی‌ها در برهه‌های حساس جامعه وفاداری و عشق خود به ولایت را نشان داده‌اند، اظهار کرد: و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در برخورد با منافقین و در نبرد با داعش نقش بسیار مؤثری داشته‌اند.

وی شهید محمود قلی‌پور را یکی از فرماندهان دلیر و شجاع در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: گیلان در دوران دفاع مقدس فرماندهان شجاع بسیار زیادی داشته و یکی از آن فرماندهان دلیر شهید محمود قلی‌پور بوده است که در عملیات‌های مختلف فداکاری بسیار زیادی انجام داده و در عملیات کربلای ۲ شهید راه خدا شد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به ویژگی شخصیتی شهید قلی‌پور، افزود: عاشق امام حسین و اهل بیت (ع) بودن، ایمان بسیار زیاد به خدا و مطیع ولی‌فقیه و با بصیرت بودن از جمله مهمترین ویژگی شخصیتی این شهید بوده است.

قاسمی با تاکید بر لزوم معرفی شخصیت شهدای گیلانی در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، گفت: شهید قلی‌پور مسئول عملیات سپاه قدس گیلان بوده و چه در برخورد با منافقین و چه در دوران دفاع مقدس با فرماندهی خود افتخارات بسیار زیادی را کسب کرده و به موفقیت رسیده بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه رواج پیدا کند، اضافه کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های جدید انتقال دهیم زیرا استکبار سعی در کم جلوه دادن نقش شهدا در جامعه را دارد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: ۱۰ شهریور یادواره شهید محمود قلی‌پور بوده و امسال در تاریخ مقرر این یادواره به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سرهنگ قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به انجام تبلیغات مناسب در خصوص یادواره شهید محمود قلی‌پور افزود: باید فضای تبلیغاتی در سطح شهرستان رشت مورد توجه قرار گرفته و از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها بهره‌مند شد.