معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آستارا از برگزاری کارگاههای آموزش مقابله با عارضه شپش سر در تعدادی از مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آستارا از برگزاری کارگاههای آموزش مقابله با عارضه شپش سر در تعدادی از مدارس این شهرستان خبر داد.

سامان ساسانیان گفت: مطابق تفاهمنامه بین آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان آستارا، پزشکان و کارشناسان بهداشت با حضور مستمر در مدارس این شهرستان به ارائه آموزش های لازم جهت پیشگیری از شپش سر اقدام می کنند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین مخاطب این کارگاههای آموزشی والدین دانش آموزان و مربیان بهداشت مدارس هستند، افزود: با آگاهی رسانی به والدین و مربیان بهداشت و توزیع شامپوهای ضد شپش از شیوع این بیماری در بین دانش آموزان مدارس جلوگیری شده است.
وی اضافه کرد: در روزهای گذشته در یکی از مدارس ابتدایی آستارا بیماری شپش از حالت انفرادی خارج و شکل گروهی یافته بود، که با ورود کارشناسان بهداشت و آگاهی رسانی ، ابتلاء به بیماری شپش در آن مدرسه به صفر درصد رسید.
وی به بازدید دوره ای کارشنان بهداشت از مدارس اشاره کرد و گفت: هم اینک مورد حادی از بیماری شپش در مدارس آستارا گزارش نشده است.
ساسانیان با اشاره به اینکه اولویت بازدید ها با مدارس دخترانه است، افزود: بلند بودن موهای دختران می تواند باعث شیوع بیشتر شپش در بین آنها شود.
شپش سر، انگل خارجی است و ابتلا به آن در سنین مدرسه شایع است و آگاهی از علائم و نشانه های این بیماری و اجرای طرح های بیماریابی در مدارس، گامی مثبت در کنترل آن محسوب می شود.
شامپو ضد شپش لیندان که در داروخانه ها عرضه می شود با دو بار استفاده هنگام شستشوی سر در حمام باعث ریشه کن شدن شپش سر می شود .ایرنا