همایش عفاف و حجاب و تجلیل بانوان فعال در حوزه عفاف و حجاب شهرداری در تالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد

به گزارش ندای گیلان از رشت، همایش عفاف و حجاب و تجلیل بانوان فعال در حوزه عفاف و حجاب شهرداری در تالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد

مظفر نیکومنش در این همایش چادر را یکی از نشانه‌های بارز مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و گفت: هدف از برگزاری همایش فوق تقدیر از بانوانی است که در جبهه عفاف و حجاب همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند.

 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت، خاطرنشان کرد: بانوان ایران اسلامی نه تنها در پیروزی انقلاب بلکه در تداوم ۳۸ ساله نظام جمهوری اسلامی پشتیبان نظام و رهبری بوده‌اند.

وی تقدیر از بانوان فعال در حوزه عفاف و حجاب را وظیفه اعضای شورا برشمرد و گفت: مسئولان همواره شاهد رشادت‌‌ها و تلاش‌های بانوان محجبه در حفظ و صیانت از نظام جمهوری اسلامی هستند.

فاطمه شیرزاد ضمن قدردانی از کمیسیون فرهنگی ورزشی و پایگاه حضرت رقیه (س)، تصریح کرد: با توجه به هجوم دشمن به حریم خانه و خانواده ایران اسلامی از طریق ماهواره و رسانه‌های بیگانه سعی در فروپاشی نظام مقدس خانواده دارند، اما خوشبختانه بانوان محجبه و بسیجی این نظام با صلابت در مقابل این هجمه ایستادگی خواهند کرد و دشمن را در بیش از پیش ناامید خواهند کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت، اظهار کرد: بانوان در همه عرصه‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب و امروز نیز به عنوان مدافعان حریم خانواده در حفظ و صیانت ارزش‌های اسلامی نقش بسزایی دارند.

وی طراحی برنامه‌های مدون در مباحث فرهنگی توسط مسئولان را بسیار ضروری دانست و افزود: حوزه مدیریت شهری با آسیب شناسی در حوزه عفاف و حجاب و برگزاری نشست‌های تخصصی گامی در راستای حمایت از بانوان و فعالان عرصه عفاف و حجاب برداشته است.

در ادامه این همایش مختار جباری مشاور شهردار، حضور اکثریت اعضای شورای شهر در مراسم تجلیل از فعالان عرصه عفاف و حجاب اظهار کرد: بحث عفاف و حجاب، بحث مد لباس نیست بلکه این مسئله یک گفتمانی عظیم است که باید برای حمایت از فعالین این عرصه برنامه های مدونی داشت.

جباری با تاکید بر جریان همیشگی جنگ نرم یادآور شد: جنگ سرد از یک مدت زمان معلوم برخوردار است، اما جنگ نرم همواره ادامه دارد و دشمن در هر ثانیه در فکر توطئه ای جدید است.

وی افزود: فعالان عفاف و حجاب در حوزه اخلاق و دین فعالیت دارند و بر ماست تا قدردان این عزیزان در مجموعه شهرداری باشیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری نیز در این همایش با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد بیان کرد: در آن زمان زنان و بانوان به خاطر عفاف و حجاب در یک مقاومتی بی نظیر در مقابل دشمن ایستادگی کردند و امروز نیز در یک مقاومتی دیگر در زمینه عفاف و حجاب در جامعه حضور دارند.

قانع اظهار امیدواری کرد، که تجلیل از فعالان عفاف و حجاب فقط با برگزاری این همایش متوقف نشود تا بیش از پیش شاهد فرهنگ سازی عمیق تر موضوع عفاف و حجاب در جامعه باشیم.