همایش روز روستا با حضور حمید رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از فومن، رضایی در جمع دهیاران شهرستان فومن با تبریک فرا رسیدن روز روستا اظهار کرد: بنا به پیشنهاد مرکز توسعه روستایی و با مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور به جهت تقدیر از زحمات روستائیان ۱۵ مهر بعنوان روز روستا و عشایر نامگذاری شده است.

سرپرست فرمانداری فومن ۱۵ مهر را روز قدردانی از تلاشگران بی ادعای عرصه تولید یعنی روستائیان دانست و گفت: نقش روستاییان در توسعه کشور و تولید محصولات غذایی بی نظیر است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به خروج آمریکا از برجام و استراتژی فشار حداکثری دشمن شماره یک ملت ایران اشاره کرد و گفت: اعمال شدیدترین نوع تحریم‌ها علیه ایران در راستای فروپاشی کشور بوده با هوشیاری مردم و مسئولان، رهبری عالمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری، راهبرد مقاومت فعال در برابر فشار حداکثری، اتخاذ و توطئه دشمنان را خنثی نموده است.

سرپرست فرمانداری فومن به کاهش گام به گام تعهدات برجام اشاره کرد و افزود: اتحادیه اروپا در موضع ضعف و انفعال قرار گرفته و به شدت دنبال مذاکره هستند.

رضایی تاکید کرد: تا زمانی که آنها به تعهدات برجامی خود عمل نکنند، راهبرد مقاومت فعال در برابر فشار حداکثری ادامه می یابد.

وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی بین مسئولان و انسجام ملی  گفت؛ همانگونه که امام راحل عظیم الشان در وصیت نامه الهی سیاسی خود فرمودند رمز بقای نظام اسلامی همان رمز پیروزی انقلاب بوده و آن وحدت کلمه است و افزود: با همدلی و وحدت، همه مسئولان و تبعیت از رهبری معظم انقلاب و اعتماد به دستگاه دیپلماسی کشور، می توان بر دشمن فائق شد و مشکلات را پشت سر گذاشت.

سرپرست فرمانداری فومن یکی از اهداف عالیه نظام را توسعه مناطق روستایی عنوان کرد و با اشاره به اسناد بالادستی و برنامه های ۵ ساله توسعه در این زمینه گفت: توسعه روستا بسترساز توسعه کل کشور است.

رضایی با تاکید بر توسعه خدمات رسانی به روستائیان اظهار کرد: با شروع به کار دولت تدبیر و امید، توسعه مناطق روستایی در ابعاد مختلف شدت گرفته و در شهرستان فومن نیز  زیرساخت های مختلف نظیر  راه، آب، برق، گاز و…  در سطح روستاها ارتقا یافته است. برای نمونه در همین  روزهای اخیر در پی سفر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به شهرستان فومن که با پیگیری و همت حجت الاسلام افتخاری نماینده محترم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت. مجموعا ۱۴ میلیارد تومن اعتبار برای توسعه شبکه های آب شهری و روستایی این دو شهرستان در نظر گرفته شد که یک میلیارد تومان از آن همین امروز ابلاغ و الباقی به تدریج ابلاغ خواهد شد.

وی به پوشش ۹۸ درصدی گازرسانی و معرفی شهرستان فومن بعنوان شهرستان سبز اشاره کرد و یادآور شد: خدمات رسانی به روستاها به جهت ماندگاری روستائیان و پرداختن به امر تولید و کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از مهاجرت روستائیان به شهرها است.

رضایی با حائز اهمیت دانستن تولید و امنیت غذایی کشور، روستا را بستر تولید عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید به رونق تولید و تقویت بخش کشاورزی پایبند است و خودکفایی در تولید برخی محصولات نظیر گندم که در این دولت اتفاق افتاد در همین راستا است.

سرپرست فرمانداری شهرستان فومن حفظ آداب و رسوم بومی محلی، و هویت روستاها را وظیفه مسئولان عنوان کرد و گفت: اگرچه توسعه خدمات و انتقال تکنولوژی به روستاها حائز اهمیت است اما در کنار آن هویت و اصالت روستاها باید حفظ شود.

وی برگزاری جشنواره های بومی محلی را اقدامی شایسته در راستای حفظ آداب و سنن روستاها و ایجاد شور و نشاط اجتماعی دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت قانون اساسی به دنبال توسعه روستاها در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و اقتصادی و همچنین افزایش کیفیت شاخصهای زندگی هستیم.