رئیس سازمان صمت گیلان به برگزاری نمایشگاه بهاره از تاریخ 16 لغایت 25 اسفندماه در مرکز استان گیلان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه با حضور بیش از 200 واحد صنفی و تولیدی برگزار می شود.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق‌پوش  در جلسه ستاد تنظیم بازار در استانداری گیلان با اشاره به اقدامات به عمل آمده در تنظیم بازار در 11 ماهه نخست امسال در این استان اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال، از اول بهمن ماه تا 15 فروردین سال 98 در حال اجرا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه عملیات نظارت به عرصه‌‌ها و اصناف مختلف در دست اقدام است ابراز داشت: بخش نخست نظارت بر کالاهای اساسی نظیر لبنیات، گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، شکر، لبنیات، حبوبات، میوه، پوشاک، کفش و خشکبار اجرا شد.

دلق‌پوش با اشاره به بخش دوم طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال 97 خاطرنشان کرد: بخش دوم نظارت‌ها بر خدمات شرکت‌های مسافرت هوایی، زمینی، دریایی و تعدادی دفاتر فروش، حمل ‌و نقل و تعدادی از غذاخوری‌ها و رستوران‌ها انجام شد.

وی به برگزاری نمایشگاه بهاره از تاریخ 16 لغایت 25 اسفندماه در مرکز استان گیلان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه با حضور بیش از 200 واحد صنفی و تولیدی برگزار شده و کالاهای مورد نیاز مردم نظیر پوشاک، کیف و کفش آجیل و خشکبار و کالاهای اساسی دیگر در آن توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه شهرستان‌هایی که امکان برگزاری نمایشگاه را ندارند، طبق برنامه صنوف زیربط نسبت به فروش فوق‌العاده کالاهای خود با حداقل 15 درصد تخفیف و زیر قیمت بازار اقدام می‌کنند.

دلق‌پوش به هزار و 250 سهمیه شکر اختصاص یافته به استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: 800 تن از این سهمیه شکر مربوط به اصناف، 300 تن سهمیه مردمی و 150 تن از این سهمیه مربوط به زنبورداران است.

وی با اشاره به اینکه گوشت گرم و گوشت قرمز منجمد در حال توزیع است خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین مصوبه کمیسیون نظارت، توزیع گوشت از طریق معرفی مباشران از سوی ستاد تنظیم بازار شهرستان‌ها و با نظارت فرمانداران در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به تأمین میوه شب عید اشاره کرد و افزود: 700 تن پرتقال و 600 تن سیب از سوی مدیریت تعاون روستایی اعلام شدو مرغ هم از سوی جهاد کشاورزی استان گیلان و اتحادیه مواد پروتئینی رشت و شرکت‌های زنجیره‌ای تأمین و توزیع می‌شود.