رئیس سازمان نظام صنفی رایانه گیلان از برگزاری نهمین نمایشگاه الکامپ از هفتم تا دهم مهرماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی استان در رشت خبر داد.

نداي گيلان_سرويس فناوري اطلاعات:فرشید بخشی‌نژاد عصر امروز در جلسه نظام صنفی رایانه گیلان با اشاره به رویکرد این سازمان برای مشارکت در اجرای پروژه‌ها با دولت، اظهار کرد: آمادگی همکاری در راستای اجرای دولت الکترونیک و دیگر پروژه‌ها با دولت وجود دارد و علاقمندیم در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشیم.

وی به فعالیت 470 شرکت رایانه‌ای در گیلان اشاره کرد و افزود: 282 مشاور و کارشناس آی‌تی و 143 فروشگاه رایانه در استان فعالیت می‌کنند.

بخشی‌نژاد با بیان اینکه نظام صنفی رایانه گیلان 900 عضو فعال در حوزه آی‌تی دارد، تصریح کرد: انتظار داریم دولت به بخش خصوصی بهای بیشتری دهد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه گیلان خواستار واگذاری پروژه‌های آی‌تی استان به شرکتی بومی شد و بیان کرد: واگذاری طرح‌های فنی به شرکت‌های آی‌تی بومی موجب اشتغال و درآمدزایی در استان می‌شود.

وی از برگزاری نهمین نمایشگاه الکامپ از هفتم تا دهم مهرماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی گیلان در رشت خبر داد و گفت: نمایشگاه مذکور نشان‌دهنده توانمندی شرکت‌های آی‌تی در استان است.

بخشی‌نژاد با اشاره به رکود موجود در صنعت آی‌تی، خاطرنشان کرد: نظام صنفی رایانه گیلان تلاش کرده با ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های خود این امکان را فراهم کند اگر پروژه‌های بزرگی بخواهد در استان اجرایی شود بتواند با شرکت‌های بزرگ رقابت داشته باشد و در اجرای پروژه‌ها به دولت کمک کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه گیلان خواستار استفاده از مشاوران آی‌تی در اجرای پروژه‌ها در استان شد و اظهار کرد: دستگاه‌ها می‌تواند از مشاوران به منظور نظارت و اجرای طرح‌های آی‌تی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دولت پیگیر مهاجرت نرم‌افزارهای متن باز است، یادآور شد: گیلان دارای شرکت‌ها و فعالان بسیاری در زمینه مذکور است و می‌تواند به دولت کمک کند.

بخشی‌نژاد از ارائه طرح راه‌اندازی آزمایشگاه متن باز به دولت در گیلان خبر داد و تصریح کرد: همکاری با دیتاسنتر استان از دیگر قابلیت‌های شرکت‌های آی‌تی در گیلان است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه گیلان با اشاره به تعداد بسیار فارغ‌التحصیلان آی‌تی در استان، بیان کرد: وجود فارغ‌التحصیلان مذکور نشان‌دهنده توانمندی گیلان در این بخش است.