نشست مشترک توسعه همکاری‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با حضور رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان در اتاق بازرگانی رشت برگزار شد.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، دقایقی پیش نشست مشترک توسعه همکاری‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با حضور رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان در اتاق بازرگانی  رشت برگزار شد.

هادی تیزهوش‌تابان با بیان اینکه بخش‌های خصوصی و دولتی استان باید با تعامل در کنار یکدیگر برای توسعه استان تلاش کنند، افزود: تبادل نظرات و پیشنهادها می‌تواند در برطرف کردن مشکلات تاثیرگذار باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با ارائه گزارشی از فعالیت این اتاق خاطرنشان کرد: نخستین اتاق بازرگانی رشت در سال 1304 تاسیس شد.

وی کمک بخش‌های دولتی و خصوصی در به حداقل رساندن مشکلات را مهم دانست و افزود: با استفاده از امکانات بخش دولتی و خصوصی می‌توان توسعه استان را رقم زد.

تیزهوش‌تابان به برقراری ارتباط تجاری گیلان را آستراخان روسیه اشاره کرد و یادآور شد: گیلان از حدود 200 سال قبل با روسیه  ارتباط تجاری دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نصب مجسمه عمر خیام در آستراخان را در استحکام ارتباط تجاری بین ایران و روسیه تاثیرگذار دانست.

وی خود را چهاردهمین رئیس اتاق بازرگانی گیلان دانست و گفت: نخستین رئیس اتاق بازرگانی مرحوم افشار حاکم گیلان بود.

تیزهوش‌تابان احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه را از جمله اقدام‌های مهم برای رونق اقتصادی و فعالیت تجار ایرانی در این کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم روسیه علاقه‌مند به شاعر مشهور ایران عمر خیام هستند، گفت: در این کشور پنج کتاب از عمر خیام منتشر و حتی یک فیلم درباره وی ساخته شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان در نشست مذکور با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست اظهار کرد: این نشست در راستای توسعه همکاری‌های اتاق و نظام‌مهندسی ساختمان استان برگزار شده است.

وی آستراخان را استان جنوبی روسیه عنوان کرد و گفت: آستراخان دارای 14 بندر بوده و ایرانیان و گیلانیان در این استان تجارت دارند و با منطقه مذکور آشنا هستند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گیلان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت این ساختمان در استان گفت: نظام‌مهندسی ساختمان گیلان دارای 16 دفتر نمایندگی در شهرستان‌های مختلف استان است.

عبدالرضا قاسمیان با بیان اینکه سازمان مذکور دارای 20 هزار نفر عضو است، تصریح کرد: حدود 45 تا 50 درصد اعضا دارای پروانه اشتغال هستند.

وی فعالیت اعضای سازمان مهندسی ساختمان گیلان را در بخش‌های عمرانی، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی و ترافیک عنوان کرد.