مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری نخستین دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه در سطح کشور با مشارکت فعال خیرین در سیاهکل خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به برگزاری این دوره گفت: نخستین دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه در سطح کشور با حضور و مشارکت فعال خیرین و با همکاری جمعیت هلال احمر و تولیت موقوفات آستان مقدس آیت ا… نوری بروجردی در روستای تازه آباد سیاهکل برگزار خواهد شد.

غلامی با اشاره به راه اندازی خانه هلال خیرین اظهار کرد: همزمان در راستای برگزاری دوره آموزشی مذکور، نخستین خانه هلال خیرین برای اولین بار در سطح کشور نیز در سیاهکل راه اندازی می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین با اشاره به هدف راه اندازی خانه های هلال گفت: خانه های هلال در مراکز دهستان ها و روستاهای گیلان با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب های اجتماعی فعال است.

سیاوش غلامی با بیان اینکه خانه‌ های هلال در روستاها با هدف افزایش تاب آوری در جامعه راه اندازی شده تا در صورت بروز حوادث، قبل از حضور نیروهای امدادی به مردم روستا کمک کنند لذا احداث خانه‌ های هلال در محلات و روستاها ضروری است تا در زمان بحران با بهره گیری از نیروهای آموزش دیده محلی میزان آسیب دیدگی‌ ها کاهش یابد.

شایان ذکر است؛ هم اکنون، ۴۷۰ خانه هلال در استان گیلان راه اندازی شده است.

گفتنی است: جمعیت هلال احمر استان گیلان ۱۴ هزار و ۳۶ عضو و داوطلب دارد.