فرماندار رشت با اشاره به لزوم توجه همگان به مسائل و پیام های فرهنگی مطرح در قیام اباعبدالله(ع)، وجه برتر در برگزاری شکوهمند آیین معنوی اربعین حسینی را خودجوش و مردم محور بودن این مراسم عنوان کرد.
به گزارش ندای گیلان از رشت،حمیدرضا امام پناهی در جلسه ستاد اربعین شهرستان ضمن تسلیت فرا رسیدن دهه محرم و شهادت بزرگترین احیاءگر دین رسول الله(ص) و یاران پاکش، اظهار داشت: اگر قیام امام حسین(ع) شکل نمی گرفت، بسیاری در موقعیت های حساس تاریخی منحرف می شدند؛ بنابراین نخستین رسالت دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین انتقال درست پیام عاشورا می باشد.
امام پناهی ویژگی اصلی آئین معنوی پیاده روی اربعین حسینی را در مردم محور بودن آن دانسته و استفاده از ظرفیت مردمی این مراسم در انتقال نسل به نسل فرهنگ عاشورا و تبیین علل، چرایی و لزوم برپائی قیام امام حسین(ع) علیرغم یقین ایشان به شهادت را مهم ارزیابی کرد.
وی افزود: در برهه حساس کنونی و با وجود حجم انبوه تبلیغات ضد دینی محافل صهیونیستی و استکباری، ضروری است تا تمامی دستگاه های اجرایی، اصناف، معتمدین و بزرگان هیات ها و امناء مساجد، با هم افزایی سهمی در برپایی باشکوه اربعین داشته و یاریگر موکب ها باشند.
فرماندار رشت همچنین خواستار تلاش متولیان در ایجاد فرصت‌های بیشتر علمی و مطالعاتی برای بررسی ابعاد گوناگون قیام مصلحانه و احیاءگرانه مهمترین شهید امر به معروف، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گردید.
فرماندار رشت تحریف زدایی و بیان حقایق در حوزه معارف دینی اسلامی را از مهمترین موضوعات در مقابله با تهاجم فرهنگی و توطئه های هدفمند دشمن برشمرد و گفت: حضور مردم از نقاط مختلف جهان و با فرهنگ ها و مذاهب مختلف در پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع دینی جهانیان، فرصت عظیمی برای وحدت آفرینی بین مسلمین به وجود آورده و ضروری است تا با زمان شناسی، بصیرت افزایی و تکیه بر اعتقادات مشترک دینی، زمینه نزدیکی هرچه بیشتر دلهای ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام و تقویت روحیه مقاومت اسلامی و ظلم‌ستیزی را فراهم آوریم.