سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان مسابقه ملی «کتاب سه دقیقه ای» را فرصتی برای معرفی کتاب های خوب دانست و گفت: مرحله استانی ایندوره از مسابقات با ۲۱ شرکت کننده برگزار شد.

سیده فاطمه شفیعی، از برگزاری مرحله استانی نخستین دوره مسابقه ملی «کتاب سه دقیقه ای» توسط معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این رویداد مجازی برای نخستین ‌بار در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت طرح هماهنگ و با دستورالعمل سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در استان های مختلف کشور اجرا می‌شود.

وی مسابقه ملی «کتاب سه دقیقه ای» را فرصتی برای معرفی خوب کتاب های خوب دانست و افزود: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی و پاسداشت زبان پارسی است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان، آشنایی و انس دانشجویان با کتاب و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های کتابخوانی آنان را از دیگر اهداف برگزاری مسابقه «کتاب سه دقیقه ای» دانست و تصریح کرد: به سبب شرایط کرونایی در این دوره از رقابت ها دانشجویان به معرفی کتاب های مورد علاقه خود به صورت مجازی در سه دقیقه پرداختند.

شفیعی با اشاره به برگزاری مرحله استانی در دو بخش آزاد و تخصصی(فرهنگ بومی)، یادآور شد: اولویت در هر دو بخش با کتاب هایی است که طی دو سال اخیر به چاپ رسیده باشند و یا کتاب هایی که به لحاظ تاریخی، فرهنگی و علمی اثرگذار دارند.

وی با بیان اینکه مرحله نیمه نهایی و نهایی مسابقات «کتاب سه دقیقه ای» به صورت کشوری برگزار می شود، عنوان کرد: ۲۱ ویدئوی سه دقیقه ای به دبیرخانه مرحله استانی مسابقه مذکور واقع در معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان ارسال شد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان، با اشاره به حضور دانشجویان دختر و پسر مقاطع تحصیلی مختلف شامل کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و مراکز علمی و کاربردی سطح استان، اضافه کرد: هر ۲۱ اثر توسط هیئت داوران متشکل از ندا کریمی، رئیس واحد امور کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، سهیلا فرهنگی، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی و دانشیار دانشگاه پیام نور استان و رحیم چراغی، شاعر، نویسنده و مولف تاریخ، فرهنگ و ادبیات گیلکی بازبینی شد و در نهایت سه دانشجو از ۲۱ دانشجوی شرکت کننده با کسب بیشترین امتیاز از داوران به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

وی با بیان اینکه رویداد فرهنگی «کتاب سه دقیقه ای» با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، دانشگاه پیام نور استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست برگزار شد، خاطرنشان کرد: دانشجویان برگزیده در بخش نیمه نهایی و نهایی با منتخبین سایر استان ها به رقابت خواهند پرداخت.

ایسنا