مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان در تالار وحدت دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان در تالار وحدت دانشگاه گیلان برگزار شد.
فرمانده سپاه قدس گیلان در این مراسم با بیان اینکه شهدا و جانبازان با خون‌های خود باعث استحکام نظام مقدس جمهوری شدند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ادامه قیام عاشورا است لذا اگر سعی داریم این نظام را به سر منزل مقصود برسانیم باید به مقوله ایثار، فداکاری و جهاد توجه شود.
سردار محمد عبدالله پور با تاکید بر لزوم توجه به بهره‌مندی از گنجینه جانبازان دوران دفاع مقدس در راستای اجرای فرضیه جهاد تبیین گفت: جانبازان دوران دفاع مقدس با سختی و تحمل درد بسیار زیاد به زندگی خود ادامه می‌دهند ولی بعضا مورد به مهری عده‌ای قرار می‌گیرند که جای بسیار تاسف دارد.
وی نقش مردم در حفظ انقلاب اسلامی را بسیار موثر دانست و افزود: مردم با تحمل فشارهای اقتصادی و دیگر مشکلات موجود در حال حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند لذا مسوولان باید از ظرفیت مردم نهایت استفاده را کنند چون بدون همراهی مردم هیج موفقیت حاصل نمی‌شود.
فرمانده سپاه قدس گیلان منشا قدرت جمهوری اسلامی را ولایت پذیری مردم دانست و بیان کرد: منشا قدرت جمهوری اسلامی اطاعت مردم از ولی فقیه بوده و جوانان این مرز و بوم کشور را به صاحب اصلی خود یعنی آقا امام زمان(عج) می‌رسانند.
عبدالله پور با تاکید بر اینکه توجه به جهاد تبیین و مبانی انقلاب باید به اولویت متولیان امر تبدیل شود، تصریح کرد: اگر جهاد تبیین در کشور صورت نگرفته و مبانی انقلاب تشکیل نشود استکبار به اهداف خود یعنی تزریق نا امیدی در کشور خواهد رسید لذا همه مسوولان، جوانان، بسیجی‌ها به ویژه اصحاب رسانه و دانشجویان باید به مقوله جهاد تبیین توجه جدی کرده و سرلوحه امور خود قرار دهند.
وی، قشر دانشجو را موتور محرک جهاد تبیین در جمهوری اسلامی دانست و گفت: دانشجویان بسیجی به ویژه در سازمان بسیج دانشجویی باید با اقدامات خود در حوزه مطالبه‌گری و روشنگری به انجام فرضیه فوری و قطعی جهاد تبیین کمک کنند زیرا هدف از تشکیل انقلاب اسلامی عدم وجود فقر در کشور و توجه به مستضعفین بوده است.
به گفته فرمانده سپاه قدس گیلان راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی تاریخ جمهوری اسلامی می‌باشد که توسط جوانان بسیج دانشجویی انجام شده است.
رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیج دانشجویی در این استان در طی سالیان گذشته اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است، اظهار کرد: سازمان بسیج دانشجویی در گیلان در حوزه مطالبه‌گری و کرونا اقدامات تاثیرگذاری انجام داده و از این طریق به حل بسیاری از بحران‌ها کمک کرده است.
محمد مهدی نیازمند با قدردانی از همراهی دانشجویان و مسوولان با سازمان بسیج دانشجویی گفت: در این مدت مسوولان و دانشجویان انواع همکاری را سازمان بسیج دانشجویی گیلان داشته و به تمام مطالبات این قشر از جامعه کمک کردند که جای بسیار قدردانی دارد.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان نیز در این مراسم بیان اینکه بسیج الگو و نمونه بارز فرهنگ ایثار و خدمت خالصانه است اظهار کرد: رفتار و کردار یک بسیجی در بسط و توسعه فرهنگ ایثار و بسیج خصوصاً در دانشگاهها از جمله مواردی است که در جذب حداکثری دانشجویان به این کانون و دیدگاه دانشجویان به بسیج تاثیر دارد.
صادق رمضانی با تاکید بر نقش بسیج دانشجویی در تقابل با استکبار گفت: بسیج دانشجویی به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی در سال۶۷ تشکیل، و نظر و نقش حضرت امام در این بود که امروز عرصه جدید تقابل حق و باطل محیط های علمی و دانشگاهی هستند و اگر قرار است در این نوع جدید تقابل، نظام اسلامی پیروز باشد نیاز به سازماندهی جدیدی می باشیم که بخشی از آن در قالب بسیج دانشجویی شکل می گیرد.
در پایان این مراسم از زحمات محمد مهدی نیازمند تقدیر و صادق رمضانی به عنوان رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان معرفی شد‌.