زنگ استکبار ستیزی و مراسم بزرگداشت هفته بسیج دانش آموزی و 13 آبان و روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در هنرستان پسرانه کاردانش بعثت خمام برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت و به نقل از  روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان خمام، در آستانه روز ۱۳ آبان ۱۴۰۰، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، مراسم زنگ استکبار ستیزی همزمان با همه ی مدارس با حضور مسئولین شهرستان، روز چهارشنبه مقارن با پنجمین روز هفته بسیج دانش آموزی در هنرستان پسرانه کاردانش بعثت خمام برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم که با تلاوت آیات هستی بخش قرآن کریم و سرود ملی آغاز شد، رئیس اداره آموزش و پرورش خمام با اهداء درود بر دانش آموزان حماسه ساز ۱۳ آبان ۵۷ و امام عاشقان و رهبر فرزانه انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمدحسین فهمیده و شهدای دانش آموز و خیر مقدم به میهمانان مراسم، شکست هیمنه آمریکا در یوم الله ۱۳ آبان ۵۸ را به دانش آموزان تبریک گفتند و با استناد به فرمایش امام خمینی(ره) که روز ۱۳ آبان را یک نماد خواندند که در دل خود معانی فراوانی دارد، از دانش آموزان خواستند تا قدر خود و انقلابی که با ایثارگری هزاران زن و مرد و پیر و جوان به دست آمده را بدانند و به وصایای شهدا که سفارش به پیروی از ولایت و امام بود را عمل کنند.

وی نماد مسلم و عینی شیطان را در کالبد رژیم مستکبر و تروریستی آمریکا دانست که دائم بر علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم انقلابی آن، یک روز از خارج و روز دیگر مزدوران و عوامل داخلی خود را اجیر و فتنه گری می کنند، دانست. ایشان با تأکید به این نکته که انقلاب همواره به نوجوانان و جوانان انقلابی و ولایتمدار نیاز دارد، از دانش آموزان خواستند تا خوب درس بخوانند و هرگز جنایت های آمریکا، اسرائیل و انگلیس را فراموش نکنند و در خط امام خامنه ای حرکت کنند، چون دشمن از آنان می ترسد چرا که ایران اسلامی میلیون ها نفر مثل شهید حججی، شهید فهمیده و شهید بهنام محمدی را در دامن خود پرورده است و یقین بدانید که انقلاب اسلامی روز به روز بالنده تر خواهد شد و به پیروزی نهایی خود یعنی ایجاد تمدن بزرگ اسلامی خواهد رسید و پرچم آن را به دست حضرت صاحب الامر(عج) خواهد سپرد.

سخنرانان دیگر مراسم مهندس احمدی فرماندار شهرستان خمام، حجت الاسلام نوروزیان نماینده محترم ولی فقیه در سپاه ناحیه مقداد شهرستان، سرگرد نوری زاد معاونت فرهنگی، علمی و پژوهشی و فرماندهی بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان سپاه ناحیه مقداد بودند که هر کدام به ابعاد مختلف واقعه ۱۳ آبان و چرایی مبارزه با استکبار و ارزش های بسیج ارائه ی سخن داشتند.

این مراسم با امضای طومار “من حسین فهمیده هستم” توسط دانش آموزان هنرستان و به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل و نواختن زنگ استکبارستیزی به پایان رسید.