هاکاتوریسم رویداد سه روزه‌ای است که با حضور حدود ۲۰ تیم ۳ تا ۵ نفره برگزار می‌شود. تیم‌ها در روز اول با چالش‌های خود آشنا شده و به کمک مربیان به ارائه‌ی راه‌حل‌هایی برای این چالش‌ها می‌پردازند

به گزارش ندای گیلان، هاکاتوریسم ، اولین ماراتن برنامه‌نویسی وب و موبایل در صنعت گردشگری است که در روزهای ۲۷ الی۲۹ مردادماه ۱۳۹۵ به میزبانی پارک علم و فناوری استان گیلان، رشت برگزار خواهد شد.

این رویداد با حمایت پارک علم و فناوری گیلان و مرکز شتاب‌دهی و نوآوری، زیر نظر پارک علم و فناوری پردیس، با هدف پوشش‌دهی خلاهای موجود در این حوزه، با توجه به دوران پسابرجام و همگام با گشایش مرزهای کشور بر روی گردشگران برگزار می‌شود.

هاکاتوریسم رویداد سه روزه‌ای است که با حضور حدود ۲۰ تیم ۳ تا ۵ نفره برگزار می‌شود. تیم‌ها در روز اول با چالش‌های خود آشنا شده و به کمک مربیان به ارائه‌ی راه‌حل‌هایی برای این چالش‌ها می‌پردازند. مربیان خبره حاضر در رویداد، باتوجه به پارامتر‌های ارزیابی که از قبل در اختیارشان قرار داده شده است و خروجی کار تیم‌ها، تیم‌ها را برای ارائه نهایی محصولشان در برابر داوران انتخاب می‌کنند.

پلتفرم و زبان برنامه‌نویسی

تمامی تیم‌ها و افرادی که توانایی ایده‌پردازی، طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌های کاربردی بر بستر وب و گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS را دارند، می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. به این معنی که با هریک از زبان‌های برنامه‌نویسی و هر پایگاه‌داده‌ای که مسلط باشند و بتوان با آن برنامه‌ای را تحت شرایط این رویداد نوشت، می‌توانند در هاکاتوریسم شرکت کنند، اما توجه داشته باشند که در نهایت خروجی آن‌ها مورد ارزیابی داوران قرار می‌گیرد.

انتخاب چالش‌ها:

برگزارکنندگان طی جلسه‌ای که با متخصصین گردش‌گری و کمیته علمی دارند، ۵ چالش اصلی و مهم در حوزه گردش‌گری را شناسایی و در روز رویداد (چهارشنبه) این چالش ها به تیم‌ها اعلام می‌شود و تیم‌ها بنا بر انتخاب خود می‌توانند بر روی یک چالش کار کنند.
مراسم اختتامیه در روز آخر ساعت ۱۷ آغاز می شود و تیم‌‌ها در مرحله نهایی پروژه خود را در برابر داوران به نمایش خواهند گذاشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر اعم از ثبت‌نام، زمان‌بندی، ‌معرفی داوران، مربیان، شاخص‌های داوری، به وب‌سایت hackatourism.ir مراجعه فرمایید.