مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری طرح «نذر آب ۴» با هدف تامین آب پایدار در برخی مناطق کم برخوردار کشور خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری طرح کشوری «نذر آب ۴» برای کمک رسانی به ۱۵ شهرستان استان‌های جنوب شرقی کشور خبر داد و گفت: این طرح با هدف تامین آب پایدار در مناطق کم برخوردار کشور برگزار می‌شود.

سیاوش غلامی گفت: هموطنانمان در ۸ شهرستان سیستان و بلوچستان، ۳ شهرستان در استان خراسان جنوبی، ۲ شهرستان در هرمزگان و ۲ شهرستان در جنوب کرمان در این طرح از خدمات طرح «نذر آب ۴» بهره مند می‌شوند.

وی گفت: همچنین استان گیلان به عنوان استان معین این طرح را در شهرستان فهرج استان کرمان با همکاری جمعیت هلال احمر استان اردبیل اجرا خواهد کرد.

وی افزود: تحویل بسته‌های بهداشتی، اعزام تیم‌های تخصصی و پزشکی، توزیع بسته‌های مواد غذایی و آب رسانی از جمله اقدامات طرح «نذر آب ۴» است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اجرای طرح نذر آب در سال‌های گذشته گفت: در سه سال اجرای این طرح اقداماتی نظیر ارسال تانکر آب، توزیع آب معدنی، توزیع اقلام دارویی و بهداشتی و توزیع بسته‌های معیشتی در این مناطق صورت گرفته است.

سیاوش غلامی با اشاره به اینکه در این طرح ۴۰ امدادگر در ۳ روز به هموطنانمان در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان خدمات رسانی می‌کنند گفت: از مهمترین برنامه‌هایی که در این طرح اجرا می‌شود طرح نیابت، سحر و حضور ۶ متخصص و پزشک عمومی و پرستار از دو استان برای ویزیت رایگان و همچنین گلباران مزار سردار دل‌ها در آخرین روز امداد رسانی است.

وی ضمن اشاره به نحوه دریافت کمک‌های مردمی گفت: خیران گیلانی می‌توانند با شماره حساب ۴۹۷۸۶۴۸۰۳۲، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۵۲۳۳۵۷۰۸۳ و شماره شبا ۱۸۱۲۰۰۲۰۰۰۰۰۰۴۹۷۸۶۴۸۰۳۲ IR کمک‌های نقدی خود را اهدا کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان همچنین گفت: خیران می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود شامل بسته‌های معیشتی و بهداشتی، نوشت افزار، دستگاه کلرزن، تانکر آب و لوله و اتصالات آب را به شعب جمعیت هلال احمر استان گیلان تحویل دهند.