وزارت دفاع عراق ساعاتی پس از پایان همه پرسی اقلیم کردستان اعلام کرد: ارتش این کشور رزمایش‌ نظامی گسترده‌ای را با ارتش ترکیه در مرزهای مشترک دو کشور آغاز کرد.

به گزارش ندای گیلان، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ خود به نقل از ‘عثمان الغانمی’ رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور آغاز رزمایش‌های نظامی گسترده مشترک با کشور ترکیه در مرزهای مشترک دو کشور را اعلام کرد.
رئیس ستاد مشترک ارتش عراق روز گذشته (شنبه) با ‘خلوصی آکار’ همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا دیدار و در باره مساله همه ‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق گفت‌ وگو کرد.
براساس این گزارش دو طرف در این دیدار درخصوص اقداماتی که در راستای حفاظت از وحدت عراق در پیش خواهند گرفت و نیز تلاش‌های مشترک دو کشور برای مبارزه با تروریسم گفت ‌وگو کردند.
رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه نیز اعلام کرد: مرحله سوم این رزمایش در نزدیکی مرزهای مشترک دو کشور از امروز 26 سپتامبر با مشارکت نیروهای عراق آغاز می شود.
هماهنگی های نظامی دو کشور عراق و ترکیه اقداماتی علیه همه پرسی اقلیم کردستان در شمال عراق است چرا که بغداد و آنکارا همه پرسی را غیرقانونی می دانند.
دولت عراق به شدت با همه پرسی مخالف است و آن را برخلاف قانون اساسی این کشور اعلام کرد.
عراق در روزهای گذشته تدابیری را برای حفظ وحدت این کشور به منظور مقابله با همه پرسی جدایی اتخاذ کرد.
بغداد اعلام کرد که نتیجه همه پرسی را به رسمیت نخواهد شناخت و آنکارا نیز آن را تهدیدی برای امنیت خود دانست و اعلام کرد که تدابیر لازم برای حفظ امنیت خود اتخاذ خواهد کرد.