فرمانده سپاه قدس گیلان از برگزاری دوره تربیت مربی و راهنمای سواد رسانه و فضای مجازی توسط مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با محوریت تقویت بنیان خانواده خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،سردار محمد عبدالله پور در گفتگویی با بیان اینکه خانواده اصلی‌ترین نهاد هر جامعه‌ای است اظهار کرد: امروزه در عموم کشورهای دنیا خصوصاً جوامع غربی نهاد خانواده دچار فروپاشی شده و این بزرگ‌ترین خطری است که بشریت را تهدید می‌کند.

وی فضای مجازی را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های نهاد خانواده دانست و افزود: شبکه‌های اجتماعی بیش از آنکه برای بشریت نفع داشته باشند، موجب شده انسان‌ها از یکدیگر فاصله بگیرند و زندگی‌های مشترک به خطر بیافتد.

فرمانده سپاه قدس گیلان یکی از دلایل جدی طلاق در ایران را پدیده شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دانست و گفت: اگر دیر بجنبیم ما هم مانند کشورهای غربی دچار فروپاشی خانواده و درنتیجه پیری جمعیت می‌شویم و این اتفاق از بمب و موشک هم خطرناک‌تر است.

عبدالله پور با تأکید بر اینکه آموزش سواد رسانه‌ای تنها راه در امان ماندن خانواده‌ها از تهدیدهای فضای مجازی است تصریح کرد: امروزه سواد رسانه‌ای از سواد خواندن و نوشتن هم واجب‌تر بوده و هر پدر و مادری که نگران آینده فرزندانش است همان‌گونه که برای رشد تحصیلی او خرج می‌کند و وقت می‌گذارد باید برای آموزش نحوه استفاده از فضای مجازی به اعضای خانواده‌اش نیز وقت بگذارد و هزینه کند.

وی از برگزاری دوره تربیت مربی و راهنمای سواد رسانه و فضای مجازی توسط مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان به‌منظور ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در جامعه و مقابله با آسیب شبکه‌های اجتماعی خبر داد و‌ گفت: دوره تربیت مربی و راهنمای فضای مجازی شامل سه مرحله است که دوره مقدماتی و دوره تکمیلی آن در اول تیر و شهریورماه امسال تشکیل شد و دوره تکمیلی دوم که به‌صورت تخصصی به مسئله خانواده می‌پردازد در تاریخ 26 مهرماه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به حضور 120 نفر در دوره تخصصی سواد فضای مجازی بیان کرد: این افراد از بین 280 نفر از علاقه‌مندان معرفی‌شده از سوی مراجع مختلف و بر اساس معیارهای علمی مدنظر برای شرکت در دوره گزینش‌شده‌اند.

عبدالله پور با تأکید بر اینکه شرکت‌کنندگان این دوره سرفصل‌های تخصصی و متنوع مرحله‌های مقدماتی و تکمیلی اول را در تابستان امسال گذرانده‌اند تصریح کرد: در دوره آتی به شکل تخصصی به موضوع مدیریت فضای مجازی و رسانه در خانواده پرداخته می‌شود و پس از اتمام دوره از افرادی که با موفقیت آزمون نهایی را پشت سر بگذارند به‌عنوان مربی سواد فضای مجازی در استان استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اهمیت امنیت روانی جامعه از امنیت جانی کمتر نیست گفت: سپاه پاسداران همان‌گونه که خود را موظف می‌داند از مرزهای کشور حفاظت کند برای حفظ حریم امنیت روانی خانواده‌ها نیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.