در راستای ارتقای سطح آگاهی و آموزش در حوزه میراث فرهنگی، انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان نسبت به برگزاری دومین دوره آموزش خط میخی بعنوان خط فارسی باستان اقدام کرده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از برگزاری دومین دوره آموزش خط میخی (فارسی باستان) در رشت خبر داد.

رضا علیزاده روز شنبه در گفت و گویی افزود: نقاط مختلف ایران اسلامی در گذر تاریخ دارای کتیبه‌های با ارزشی با خط میخی است که این کتیبه‌ها نیاز به بازسازی، بازآفرینی و بازخوانی دارد.
وی با بیان اینکه کتیبه ها حکایت از جریان و معیشت اقوام این مرز و بوم دارد، بر ضرورت آموختن دانش مورد نیاز برای بازخوانی الواح و نوشتار تاریخی تاکید کرد.
وی بیان کرد: در راستای ارتقای سطح آگاهی و آموزش در حوزه میراث فرهنگی، انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان نسبت به برگزاری دومین دوره آموزش خط میخی بعنوان خط فارسی باستان اقدام کرده است.
علیزاده با بیان اینکه تسلط کامل بر خواندن و ترجمه کتیبه های هخامنشی، آشنایی با دوره هخامنشی، ریشه یابی کلمات و … سرفصل های آموزشی دوره مذکور را تشکیل می دهد، گفت: گستردگی آثار ثبتی در گیلان اقتضا می کند مشارکت در اجرای پروژه های مرمتی انجام گیرد و محدودیت اعتباری مجال مرمت همه بناهای تاریخی را از این اداره کل گرفته و صرفا با اندک منابع تزریق شده، اقدامات مرمت اضطراری به انجام می رسد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی در شرایط حاضر برای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی نقش خطیری به عهده دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع زمانی میسر می شود که همگان این مسئولیت سنگین را به دوش کشیده و همچون نیاکان و اجداد خود میراث درخشان پیشینان خود را به نسل آینده منتقل کند.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از دانشجویان رشته های تاریخ، باستان شناسی و همچنین راهنمایان گردشگری و دیگر علاقمند به تاریخ باستان برای شرکت در کارگاه آموزش فارسی باستان دعوت کرد.
علاقمندان به حضور در دومین دوره آموزش خط میخی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره 33367333 تماس بگیرند.