به مناسبت ۱۳سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله محمدتقی بهجت فومنی(ره)جلسه ای به این منظور درسالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن تشکیل گردید.

به گزارش ندای گیلان از فومن،این جلسه با حضوراصحاب رسانه واعضای ستاد برگزاری مراسم مذکور برگزارشد .

دراین جلسه فکور فرماندارشهرستان فومن بیان نمود: امروز دشمن دنبال تغییر فضا به نفع خود را با هزینه زیاد در بحث رسانه دارد و رسالت خبرنگاران امروز در کشور دو چندان است.
فرماندار فومن با اشاره به اینکه حق این بود که ما نشستی را با رسانه داشته باشیم تابزرگداشت به نحو احسن با تبلیغات رسانه اجرا و برگزار شود تصریح کرد:این
سعادتی است که در جمع شما برای بزرگداشت یک شخصیت بزرگ و عالم ربانی باشم و این توفیق و فرصت مغتنم است.
وی افزود؛؛ رسالت اعضای ستاد برگزاری مراسم بسیار سخت است و جناب قربانی که خود نیز از روحانیون و فضلای شهرستان است و عزیزان دیگر فرهنگی شهرستان… به عنوان اعضای ستاد فعالیت دارند.
فرماندار فومن درجمع اصحاب رسانه به جایگاه این آیت الله بهجت فومنی(ره) اشاره کرد وگفت:آیت الله بهجت فومنی فقط برای فومن نیست و دنیا به شخصیت بهجت افتخار می کرده و همه از معنویات ایشان استفاده کردند.
فرماندار فومن جامعه امروز را نیازمند این چنین برنامه ها خواند و گفت؛ جوانان امروز باید صفات و فضایل این شخصیت را بیشتر بشناسند.
فرماندار فومن با تاکید بر اینکه یاد و نام بهجت و شان و منزلت ایشان در حد برگزاری یک مراسم نیست و باید بهجت را هر لحظه و همیشه در طول سال در مورد شخصیت ایشان روشنگری و بهره بهربرداری کنیم گفت؛بازگو کردن نگاه و تفکر بهجت نیازمند اطلاع رسانی و پاس داشت است
فرماندار فومن تاکید کرد؛شهرداری باید با طراحی حکایت زادگاه عالم بی بدیل را برای گردشگر داشته و سیمای شهر را مزین کنند به تمثال این عالم بزرگ تا همه
ازمستند سازی ها بیشتر این عالم و مرجع عالیقدر را بشناسند.
حجت الاسلام محمدولی قربانی از برگزاری سیزدهمین سالگرد بزرگداشت آیت الله محمدتقی بهجت فومنی(ره) در ۲۷ اردیبهشت ماه جاری خبر داد و بیان کرد: مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) امسال با حضور اقشار مردم  برگزار می شود.
آیت الله قربانی مدیر حوزه علمیه آیت الله بهجت و مسئول ستاد مراسم ارتحال این عالم ربانی ضمن تشکر از رسانه ها و اعضا ی ستاد و فرماندار مردمی گفت:
بهجت در داخل و خارج کشور بسیار اثر گذار بوده و این جریان ۱۳ سال است گیلان را عام و فومن  را خاص داده است.
مدیر حوزه علمیه آیت الله بهجت شغل خبرنگاری را  نمایاندن  امو و اتفاقات کشور دانست گفت:این برکت بزرگی است وقتی از انسان صالح صحبت می شود خداوند نعمت را هم نازل می کند.

وی افزود:شرایط امروز جامعه  و گرانی قابل پیش بینی بود و رئیس جمهور خود را امروز قربانی و آبروی خود راگذاشتند.
ولی قربانی حق با بیان اینکه ما در کشور صاحب نطر زیاد داریم از قهوه خانه تا راننده ماشین از افراد توی خیابان و محافل ما صاحب نطر داریم ولی به گفته شهید بهشتی  اگر در کشوری عده ای شب سیر و عده ای گرسنه بخوابند آنجا جهنم است.
قربانی به دیدار معلمان با رهبر فرزانه اشاره کرد و گفت؛ کم کاری داخل کشور به شناخت جوان و دانش آموز از درجات علمی زیاد است زیرا امروز دانش آموزان یک ورزشکار وتبالی را با اسم و کامل می شناسند ولی سازنده یک سلول بنیادی را نمی شناسد.
قربانی تاکید کرد؛ شما با یاد کردن و گرفتن مراسمات بهجت بذر افشانی می کنید تا در یک پروسه شاهد معرفی افرادی چون بهجت باشیم.
حجت الاسلام محمد ولی قربانی برخی شایعه سازی که بهجت اهل سیاسی کاری نیود را رد کرد و تاکید کرد؛ در حالی بهجت (ره) یک همراه امین و ملکوتی و عرفانی همراه مقام رهبری بودند.
دبیر ستاد ارتحال آیت الله بهجت گفت: بزرگداشت آیت الله بهجت (ره) با سخنرانی صمدی آملی در مسجد ولیعصر (عج) بالامحله (فومن) برگزار می شود افزود:امروز در واقع رسانه جهاد تبیین می کند که افرادی چون بهجت را معرفی و می شناساند.
مدیر حوزه علمیه آیت الله بهجت به یک خاطره از وصف فضائل بهجت (ره)اشاره کرد و گفت در زمان جنگ گاهی جبهه قفل و به ضرر ما و فرماندهان ما می شد یکبار شهید سیاد شیرازی  به بیت رهبری زنگ می زنند و می گویند حضرت آقا ما را دعا کنید و رهبر خطاب به شهید سیاد شیرازی می گویند به آیت الله بهجت زنگ بزنید و
و سیاد شیرازی به محظ اینکه زنگ می زند  و هنوز کلمات را از زبان خارج نکرده مرحوم آیت الله بهجت می گوید دعا کردم دعا کردم.
بزرگداشت آیت الله بهجت (ره) با سخنرانی صمدی آملی در مسجد ولیعصر (عج) بالامحله (فومن)

حاج باشلوقی دبیر ستاد ارتحال آیت الله بهجت نیز در این مراسم گفت،دو یار  این ستاد را در جمع اعضای ستاد بزرگداشت بهجت نداریم که یکی در کرونا که جانش را از دست دادیم مرحوم حاج رسول قربانی پور و حاج حمید کامران زاده که برای شادی روحشان صلواتی برستیم.
وی به برنامه های متعدد معرفت شناسی شخصیت بهجت در این ویژه مراسم  اشاره و افزود:،با کمک سپاه و اصناف بیش از ۱۰۰۰ بسته حمایتی و برگزاری نقاشی،محفل انس با قرآن،  همایش ادبی العبد توسط اداره فرهنگ برای هنرمندان،ویژه برنامه دهه ۹۰ با پیام سلام بر فرمانده در مرکز شهر در شهرداری با حمایت فرماندار و سپاه و نیز
در شب جمعه نوای ملکوتی دعای کمیل با حضور سید محمود علو را خواهیم داشت.
دبیر ستاد ارتحال آیت الله بهجت گفت: بزرگداشت آیت الله بهجت (ره) با سخنرانی صمدی آملی در مسجد ولیعصر (عج) بالامحله (فومن) برگزار خواهدشد.

تهیه وتنظیم:زهراحسینی