نخستین جشنواره چادر شب بافی و سومین جشنواره شگرگزاری خرمن در روستای قاسم آباد سفلی بخش چابکسر شهرستان رودسر برگزار شد.

به گزارش نداي گيلان: نخستین جشنواره چادرشب بافی با هدف معرفی هر چه بیشتر این رشته از صنایع دستی ، به همراه سومین جشنواره شکرگزاری محصول برنج عصر روز جمعه در روستای قاسم آباد سفلی بخش چابکسر شهرستان رودسر برگزار شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، برگزاری این گونه جشنواره ها را فرصتی برای معرفی و شناساندن توانمندیها و خلاقیت زنان این مرز و بوم در قالب چادر شب بافی برشمرد و گفت : این جشنواره موجب ترغیب جوانان به خصوص دختران منطقه شده تا راه و روش مادرشان را دنبال کنند و نگذارند صنعت صنایع دستی به فراموشی سپرده شود.

فرشید شهبازی افزود: جشنواره شکرگزاری خرمن نیز به شکرانه برداشت محصول برنج بوده است که خوشبختانه امسال مردم این منطقه محصول برنج خوبی از لحاظ کمیت و کیفیت برداشت کرده اند.

وی افزود: این جشنواره با اجرای مسابقات و بازیهای بومی محلی همچون کشتی گیله مردی ، قیش بازی و مراسم سنتی مجمع بران توسط زنان روستایی با پوشش محلی برگزار گردید و با استقبال خوب مردم منطقه مواجه شد.

شهبازی با اشاره به اینکه در این جشنواره ، چادر شب بافی به صورت زنده به معرض نمایش گذاشته شد، اظهار کرد: این روشی مناسب در معرفی و شناساندن صنایع دستی و ظرفیت منطقه می باشد.

گفتنی ست؛ در پایان این جشنواره دو رکعت نماز شکرانه به امامت امام جمعه چابکسر به جا آورده شد