رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری صومعه‌سرا از برگزاری جشنواره نیشکر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،علیرضا مهرگان در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه صومعه‌سرا با بیان اینکه فعالیت میراث فرهنگی در دو حوزه یگان حفاظت و میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری است،اظهار کرد:پیگیری اعطای تسهیلات و وام به هنرمندان صنایع‌دستی و تحت پوشش بیمه قرار دادن هنرمندان این حوزه یکی از اولویت‌های این اداره است.

وی با بیان اینکه همواره یکی از وظایف این اداره برگزاری جشنواره‌های بومی-محلی است،افزود:برگزاری جشنواره‌های بومی-محلی در معرفی و شناساندن جاذبه‌های گردشگری شهرستان موثر است.

مهرگان متذکر شد:تمام سعی و تلاشمان برگزاری جشنواره‌های مختلف در راستای معرفی هر چه بهتر جاذبه‌های شهرستان است.

وی با بیان اینکه حفاظت از آثار تاریخی از اولویت‌های سازمان و این اداره است،افزود:طی سال‌های اخیر با همکاری اداره آگاهی و نیروی انتظامی اشیاء عتیقه از افراد سودجو در حفاری‌های غیرمجاز در این شهرستان کشف شده است.

مهرگان با اشاره به برگزاری هر ساله جشنواره‌ توت فرنگی،حلوای ضیابری،رشته‌خشکار در شهرستان صومعه‌سرا،خاطرنشان کرد:جشنواره تالاب‌گردی و گل‌دهی نیلوفرآبی در منطقه حیات‌وحش سلکه هندخاله یکی دیگر از جشنواره‌هایی است که در صومعه‌سرا برگزار می‌شود.خوشبختانه پس از چند سال وقفه امسال موفق شدیم در تیرماه این جشنواره را در شهرستان در راستای معرفی بهتر تالاب صومعه‌سرا و گل نیلوفر آبی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه کشت نیشکر در صومعه‌سرا سابقه‌ای دیرینه دارد،گفت:صومعه‌سرا نخستین شهرستان تولید نیشکر در گیلان است.سعی داریم با توجه به پتانسیل این شهرستان در دی ماه سال جاری نسبت به برگزاری جشنواره نیشکر در این شهرستان اقدام کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری صومعه‌سرا به صادرات گلدان‌های سفالی ساخته شده در این شهرستان به کشورهای اروپایی اشاره و اظهار کرد:با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در آینده گلدان‌های چوبی ساخته شده این شهرستان را به خارج از کشور صادر خواهیم کرد.