مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اعلام اینکه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان باید آثار خود را تا ۳۰ آذر به سازمان بسیج رسانه استان گیلان تحویل دهند.

به گزارش ندای گیلان،محسن جعفری در نشست خبری در منزل شهید مدافع حرم “حامد کوچک‌زاده” اظهار داشت: در تلاش هستیم تا پایان امسال 100 دوره سواد رسانه‌ای را در 16 شهرستان گیلان برگزار کنیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه تا پایان امسال 10 هزار نفر تحت آموزش‌های سواد رسانه‌ای قرار می‌گیرند عنوان داشت: امروز دشمن با استفاده از ابزار رسانه‌ای به دنبال ایجاد ناامیدی میان مردم است.

وی تضعیف دستاوردهای انقلاب را بخشی از اهداف دشمنان انقلاب دانست و افزود: انقلاب اسلامی در طول چهل سال عمر خود حوادث سخت بسیاری را تحمل کرده است اما دشمنان ما باید آرزوی نابودی انقلاب را به گور ببرند.

جعفری با تاکید بر لزوم مقابله با فعالیت‌های رسانه‌ای دشمنان انقلاب تصریح کرد: باید با استفاده از ابزار رسانه دستاوردهای انقلاب اسلامی را به جامعه معرفی و نقاط مثبت انقلاب را بیان کنیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اعلام اینکه تمامی گروه‌های سنی می‌توانند در دوره‌های بسیج رسانه این سازمان شرکت کنند گفت: امسال 5 تیم حرفه‌ای رسانه‌ای از گیلان به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند تا اخبار این مراسم را پوشش دهند.

جعفری با بیان اینکه نمایشگاهی با موضوع تصاویر ثبت شده در پیاده‌روی اربعین برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: برای خبرنگارانی که به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند گواهی گذراندن دوره خبرنگاری برون‌مرزی صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 2 هزار و 300 خبر توسط اصحاب رسانه گیلان از پیاده‌روی اربعین منتشر شد ابراز داشت: پیاده‌روی اربعین اقتدار مسلمانان را به رخ جهانیان می‌کشد.

مسئول بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی تاثیری در برگزاری مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین ندارد افزود: امسال یادواره شهدای بسیج رسانه استان گیلان با محوریت شهید مدافع حرم “حامد کوچک‌زاده” برگزار می‌شود.

جعفری با اعلام اینکه تاریخ برگزاری یادواره شهید کوچک‌زاده تعاقبا اعلام می‌شود افزود: مراسمی برای گرامیداشت یاد شهید حامد کوچک‌زاده نیز در ایام اربعین در کربلای معلی برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه دوره خبرنگاری حرفه‌ای در شهرستان رشت برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: این دوره‌ها با حضور اساتید مجرب و کشوری و همچنین به صورت رایگان برگزار می‌شود.

جعفری با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره ابوذر در استان گیلان افزود: این جشنواره با محوریت مقاومت و دفاع مقدس، بصیرت و دشمن‌شناسی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی، مباحث معیشتی خبرنگاران، خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را برای شرکت در چهارمین جشنواره “ابوذر” در قالب عکس، یادداشت، گزارش، موشن‌گرافی، خبر، مصاحبه، کاریکاتور، فیلمنامه، مقاله و فیلم کوتاه ارائه کنند گفت: شرکت‌کنندگان باید آثار خود را تا 30 آذر به سازمان بسیج رسانه استان گیلان تحویل دهند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مناظره در استان گیلان تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد‌ اندیشی و آموزش شیوه گفت‌وگوی صحیح و اخلاقی از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری است.

جعفری ضمن تشریح اهداف برگزاری مسابقه مناظره در استان گیلان اظهار داشت: به‌کارگیری قوه خلاقیت برای بیان منطقی دیدگاه‌ها در فضای آرام و مبطنی بر گفت‌وگو از اهداف برگزاری این مسابقات است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گیلان نیز در این نشست با اعلام اینکه شهدا خود و خانواده‌شان را فدای اسلام و اهداف اسلام کردند اظهار داشت: قطعاً شهدا در زمره صالحان قرار دارند.

حسین فرختار با بیان اینکه ایران جزء نخستین کشورهایی است که قانون اساسی در آن تدوین شد ابراز داشت: قدمت فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و علمی ایران از بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است.

وی با بیان اینکه ایران با وجود قدمت تاریخی خود از نظر توسعه و پیشرفت از وضعیت خوبی برخوردار نیست تصریح کرد: اصلی‌ترین شرط توسعه و پیشرفت یک کشور تربیت نیروهای مفید و کارآمد است.

فرختار با بیان اینکه برای بررسی میزان توسعه یک کشور علاوه بر زیرساخت‌های آن کشور باید ظرفیت نیروی انسانی آن را نیز بررسی کنیم گفت: گزاره‌های ارائه شده در مسابقات مناظره استان گیلان از خود دانشجویان شرکت‌کننده کسب می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گیلان با بیان اینکه تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقه مناظره شامل چهار نفر هستند که مجموعاً 16 دقیقه از دیدگاه‌هایشان دفاع می‌کنند افزود: داوری این مسابقات توسط استادیاران عضو هیئت علمی دانشگاه‌ انجام می‌شود‌.

وی با اعلام اینکه دوره استانی مسابقات مناظره با حضور 16 گروه دانشجویی انجام شده خاطرنشان کرد: دوره منطقه‌ای این مسابقات با حضور 12 تیم از 7 استان از 29 مهر تا 2 آبان در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود‌.