ندای گیلان:بمناسبت میلاد باسعادت عالم آل محمد (ص) حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان،جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات را برگزار می کند. ارشاد اسلامی گیلان تاکنون مسئولیت اجرای چهار دوره از این جشنواره را برعهده داشته است،فراخوان و توزیع پوستر پنجمین دوره […]

ندای گیلان:بمناسبت میلاد باسعادت عالم آل محمد (ص) حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان،جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات را برگزار می کند.

ارشاد اسلامی گیلان تاکنون مسئولیت اجرای چهار دوره از این جشنواره را برعهده داشته است،فراخوان و توزیع پوستر پنجمین دوره آن نیز در سطح ملی آغاز شده است، دبیرخانه‌ این جشنواره ملی در استان گیلان دایر می باشد. هموطنان از هر نقطه کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی ویژه امام رضا (ع) در حوزه رسانه، تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر رسانه ای مرتبط با فرهنگ رضوی برگزار می شود.

سیره عملی و نظری امام رضا(ع)، امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و امام زادگان منتسب به ایشان، اوضاع سیاسی – اجتماعی دوران امامت امام رضا(ع)، تاثیر فرهنگ رضوی و ابعاد معنوی شخصیت تابناک امام رضا (ع) در تقویت باورهای دینی و فرهنگی، دعا، زیارت و توسل به امام رضا(ع)، نماز، احادیث، مناظرات و امر به معروف و نهی از منکر در سیره عملی امام رضا(ع)، انعکاس اخبار و گزارش های برگزاری جشنواره های موضوعی امام رضا (ع) در رسانه ها محورهای جشنواره را تشکیل می دهند.

آثاری که در فاصله زمانی اول شهریور ماه 93 تا بیست و پنجم تیرماه 94 در یکی از نشریات و خبرگزاری های دارای مجوز کشور، به رشته تحریر درآمده اند در جشنواره شرکت داده می شوند. پدیدآورندگان آثار می توانند در هر بخش، حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند مطالب مرتبط با هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام رضا (ع) را در هفت بخش کلی شامل مقاله، سرمقاله و یادداشت، عکس، گزارش، تیتر، خبر، مصاحبه ارسال نمایند. در این جشنواره یک بخش نیز به صورت ویژه با عنوان بزرگداشت آقا سید جلال الدین اشرف(ع) برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در جشنواره می‌توانند به پرتال جشنواره به آدرسGilan.shamstoos.irمراجعه کنند، همچنین سامانه پیام کوتاه 100030131 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

این جشنواره به مناسبت میلاد فرخنده امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و خواهر بزرگوارشان، کریمه اهل بیت، حضرت معصومه(س)، در تاریخ 29 مرداد ماه سال 94 همزمان با «دهه کرامت» برگزار خواهد شد.