مدیرکل میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: سیزدهمین جشنواره بزرگ تابستانی در موزه میراث روستایی گیلان از تاریخ 21 مرداد لغایت 1 شهریور 1398برگزار خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان،مدیرکل میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: موزه میراث روستایی گیلان تنها تجربه ملی در زمینه صیانت از فرهنگ و معماری روستایی با مفهوم موزه فضای باز در ایران می باشد.

شهرود امیر انتخابی افزود: این موزه که در نوع خود در خاور میانه و آسیای مرکزی منحصر بفرد است، با هدف پاسداشت و حفظ میراث مادی و معنوی مردم سرزمین گیلان ایجاد شده است که الگوی کاملی از معماری بومی و شیوه زندگی مردمان گیلان در گذشته ای نه چندان دور است.

امیر انتخابی دامه داد: هر سال در نوروز و تابستان و به مناسبت های مختلف جشنواره های متنوعی با هدف حفظ و احیاء میراث معنوی این منطقه از کشور و آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با فرهنگ ساکنان گیلان در این موزه برگزار می‌گردد.

وی در انتها گفت: به همین منظور، در سال جاری نیز با توجه به حضور گسترده گردشگران در فصل تابستان، سیزدهمین جشنواره تابستانی موزه میراث روستایی گیلان از تاریخ 21 مرداد لغایت 1 شهریور 1398برگزار خواهد شد و علاوه بر فعالیت های معمول در موزه، مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این جشنواره مراسم، بازی‌ها و آیین‌های بومی و نیز اجرای موسیقی سنتی برگزار می شود.