معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان ازبرگزاری تورهای رایگان به مقصد موزه میراث روستایی گیلان به مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: حمیدرضا آذرپور به مناسبت فرا رسیدن 5 مهر، روز جهانی گردشگری و آغاز هفته گردشگری،به منظور هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این هفته اظهار کرد: گلباران مزار شهدا، افتتاح  نمایشگاه تخصصی گردشگری، اجرای برنامه‌های فرهنگی در پارک شهر رشت، نواختن زنگ گردشگری در یکی از مدارس از سوی مدیرکل گردشگری، حضور راهنمایان گردشگری در مراسم شروع سال تحصیلی و افتتاح پروژه‌های گردشگری از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری در این هفته خبر داد و گفت: اعمال تخفیفات ویژه هفته گردشگری از سوی تاسیسات و موسسات گردشگری، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران، مدیران فنی دفاتر و راهنمایان گردشگری،برگزاری تور به مقصد کارگاه‌های صنایع دستی در شهرستان‌های صومعه‌سرا، رضوانشهر،رشت، سیاهکل، رودسر،شفت، لاهیجان از جمله برنامه‌های هفته گردشگری است.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست مشترک این اداره‌کل با نیروی انتظامی و مجریان طرح خانه مسافر استان، نشست خبری مدیرکل با اصحاب رسانه و مطبوعات در شهرک تاریخی ماسوله نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

آذرپور با بیان اینکه برگزاری تورهای رایگان از سوی انجمن صنفی دفاتر و راهنمایان گردشگری و شهرداری رشت به مقصد موزه میراث روستایی گیلان از برنامه‌های این هفته است، گفت: برگزاری همایش تجلیل از اعضای ستاد خدمات سفر استان و مراسم آیینی سنتی و جشن عید سعید غدیر در خانه جهانگردی رشت از برنامه‌های مهم هفته گردشگری به شمار می‌آید.