علی مطهری با بیان اینکه همه مجالس دنیا فضای مناسبی برای تجمع مردم دارند، به تجمع امروز فرهنگیان مقابل مجلس اشاره وگفت: نباید در مورد این تجمعات حساسیت زیادی نشان داد. حساسیت زیاد در این مورد ضرورت ندارد.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایلنا،علی مطهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه مجالس دنیا فضای مناسبی برای تجمع مردم دارند، به تجمع امروز فرهنگیان مقابل مجلس اشاره و تصریح کرد: نباید در مورد این تجمعات حساسیت زیادی نشان داد. حساسیت زیاد در این مورد ضرورت ندارد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس با تاکید بر کمبود فضای جلوی مجلس تصریح کرد: با تغییراتی که در دیوارهای اطراف مجلس ایجاد شده، فضای جلوی مجلس کم شده و باید پیگیری شود این کاهش فضا آیا موقتی است یا می‌خواهد دائمی باشد؟ و اگر قرار است دائمی باشد حتما مورد پیگیری قرار گیرد.

مطهری با تاکید بر اینکه اگر به معلمان اجازه تجمع داده می‌شد، حداکثر اتفاقی که می‌افتاد این بود که مطالباتشان را بگویند و بروند، تصریح کرد: هر تجمعی مادام که منجر به آشوب،‌ بی‌نظمی و تخریب نشود، باید ‌آزاد باشد و طبق اصل 27 قانون اساسی؛ راهپیمایی اگر مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است و در این باره در قانون حتی اشاره به گرفتن مجوز نیز نشده. البته در این میان بعضی معتقدند بعدا در قانون قید شده باید مجوز گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: برخورد با چنین تجمع‌هایی باعث تشدید موضوع می‌شود. در مورد بازداشت‌شدگان نیز باید بگویم که از اتهام‌های آنها خبر ندارم اما اگر اتهامشان صرفا تجمع و اظهارنظر باشد؛ برخورد با آنها درست نیست.

مطهری با تاکید بر اینکه مجلس باید به اینگونه موارد ورود پیدا کند، تصریح کرد: مجلس تاکنون کمتر به این موارد ورود پیدا کرده؛ اما تذکر امروز آقای ابوترابی فرد خوب بود که باید پیگیری شود.