سخنگوی دولت زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس برای تعیین نماینده مجلس شورای اسلامی در حوزه آستانه اشرفیه را اعلام کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی ربیعی سخنگوی دولت  صبح امروز در نشست خبری خود درباره زمان قطعی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس گفت: بنابرنظر وزارت کشور، مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، پیشنهاد دولت انجام تبلیغات یک هفته‌ای به روش‌های غیرتجمعی همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت به خصوص استفاده از فضای مجازی است. زیرا تجمعات در زمان تبلیغات قابل کنترل نیست.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در خصوص سه حوزه تهران، آستانه اشرفیه و تفرش در سال ۱۴۰۰ و همراه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا برگزار می‌شود.

به گزارش ندای گیلان محمدعلی رمضانی دستک» منتخب مردم آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم مدتی پس از برگزاری انتخابات به دلیل ابتلا به بیماری تنفسی درگذشت.

ترکیب آرای انتخابات اسفند ماه در این شهرستان به اینگونه بود که  محمدعلی رمضانی دستکبا   ۱۳۹۴۸  رای ، ریحانه احمدی دهکاء با  ۱۱۹۱۴  و سید مهدی صادق با ۴۶۵۴  نفرات اول تا سوم این رقابت بودند.

به نظر می رسد در صورت حضور مجدد ریحانه احمدی وی شانس بالایی برای پیروی در انتخابات داشته باشد و به عنوان تنها نماینده بانو از گیلان راهی مجلس شود

گفتنی است هم اکنون فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل به عنوان کفیل مسئولیت رسیدگی به امورات حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه را برعهده دارد.