حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال جاری، گفت: برگزاری انتخاباتی پرشور و پاسداری از رای مردم هدف اصلی وزارت کشور در این انتخابات خواهد بود.

ندای گیلان:حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال جاری، گفت: برگزاری انتخاباتی پرشور و پاسداری از رای مردم هدف اصلی وزارت کشور در این انتخابات خواهد بود.

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری رای مردم «حق‌الناس» است، لذا دقت، سرعت، شفافیت و اعلام صریح نتایج در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.
سخنگوی وزارت کشور با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در همایش فرمانداران، تصریح کرد: دکتر روحانی صریحا به برگزاری انتخابات الکترونیک اشاره کردند و دستور دادند که وزارت کشور انتخابات را با شاخص‌های مذکور برگزار کند.
امیری با بیان اینکه برگزاری انتخابات الکترونیکی 25 فرآیند دارد که 24 فرآیند آن محقق شده، ادامه داد: فرآیندآخر برگزاری انتخابات تهیه صندوق‌های الکترونیکی به جای صندوق‌های فعلی سنتی است که  تهیه صندق‌های الکترونیکی مستلزم تخصیص اعتبار است.
وی گفت: در چهارمین جلسه ستاد انتخابات وزارت کشور مقرر شده است تا تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در شهرهای تهران، کرمانشاه، شیراز، مشهد، قم، اصفهان، اهواز، تبریز، کرج  چند حوزه دیگر تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم خواهد شد.
امیری تاکید کرد: با توجه به اینکه با محدودیت اعتبار و بودجه مواجه هستیم و اینکه در مناطق عشایری امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی به طور صد در صد وجود ندارد، لذا ما ناچار هستیم که در برخی از مناطق انتخابات غیر الکترونیکی برگزار کنیم که این صندوق های رای به شفاف و روشن خواهد بود.
سخنگوی وزارت کشور همچنین در مورد شفافیت صندوق‌های رای افزود: امروز در ستاد انتخابات کشور مقرر شد به اندازه لازم صندوق رای شفاف جایگزین صندوق های قبلی شود، همچنین در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی 9 استان و برخی از شهرستان‌ها صورت گرفته‌ است.

رشت پرس