مهدی حاجتی با اشاره به برگزاری المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای و مسابقات آموزشگاهی در گیلان اظهار کرد: المپیادهای ورزشی در راستای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

ندای گیلان:وی ورزش همگانی و قهرمانی را از موضوع‌های سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: ششم آبان ماه امسال مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی در مدارس گیلان برگزار می‌شود.

حاجتی برگزاری المپیاد ورزشی را طبق دستورالعملی با امضای وزیر آموزش و پرورش ابلاغی به شورای ورزش آموزش و پرورش در گیلان خواند و بیان کرد: المپیاد ورزشی با مشارکت دیگر دستگاه‌ها در تمام مدارس استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه موظف هستیم 40 درصد از دانش‌آموزان را امسال در المپیاد ورزشی مشارکت دهیم، تصریح کرد: المپیاد ورزشی در 805 مدرسه استان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری المپیاد ورزشی مدارس برای نخستین بار در سال 93 اشاره کرد و گفت: سال گذشته 15 هزار دانش‌آموز، المپیاد ورزشی در گیلان را برگزار کردند.

حاجتی با اشاره به وجود 365 هزار دانش‌آموز در گیلان، اظهار کرد: امسال 170 هزار دانش‌آموز در المپیاد ورزشی مدارس استان شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان استعدادیابی دانش‌آموزان را از اهداف برگزاری المپیاد ورزشی در مدارس دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری المپیاد ورزشی به معنای به فراموشی سپردن دیگر مسابقه‌های آموزشگاهی نیست.

وی به برگزاری مسابقه‌های شطرنج، فوتبال، والیبال، دومیدانی و … در آموزشگاه‌های گیلان اشاره کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش برنامه‌های خود را انجام می‌دهد ضمن اینکه المپیاد ورزشی را تقویت می‌کند.

حاجتی برگزاری المپیاد ورزشی را با شعار «تحصیل، تهذیب و ورزش» عنوان کرد و افزود: المپیاد ورزشی با هدف ارتقای نشاط و پویایی دانش‌آموزان و همچنین افزایش مشارکت اولیای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه برگزاری المپیاد ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر در مقاطع ابتدایی و متوسطه را در برمی‌گیرد، تصریح کرد: امسال المپیاد ورزشی دانش‌آموزان به صورت سازمان‌یافته و مدیریت شده برگزار می‌شود.

وی مشارکت فعال ارگان‌ها و سازمان‌ها در پویایی و بهتر برگزار کردن المپیاد ورزشی دانش‌آموزان در شهرستان‌ها را موثر خواند و بیان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند در برگزاری المپیاد مذکور به آموزش و پرورش کمک کنند.

حاجتی برگزاری المپیاد ورزشی را ابتدا بین مدارس محلی ذکر کرد و گفت: المپیاد مذکور در مرحله بعدی به صورت شهرستانی و پس از آن استانی برگزار می‌شود./گیلانشهر