ندای گیلان:رییس پژوهشسرای دانش آموزی بوعلی سینای بندرانزلی گفت : انزلی حوزه غرب گیلان شامل تالش ، رضوانشهر، رشت و بندرانزلی است . منیر رمضانی اظهار کرد : از بین 84 نفر ثبت نام کننده 23 دانش آموز دختر و پنج پسر در این المپیاد شرکت کردند . وی افزود : برگزیدگان مرحله اول در […]

ندای گیلان:رییس پژوهشسرای دانش آموزی بوعلی سینای بندرانزلی گفت : انزلی حوزه غرب گیلان شامل تالش ، رضوانشهر، رشت و بندرانزلی است .

منیر رمضانی اظهار کرد : از بین 84 نفر ثبت نام کننده 23 دانش آموز دختر و پنج پسر در این المپیاد شرکت کردند .

وی افزود : برگزیدگان مرحله اول در گام بعد یک اردوی عملی ، آموزشی 10 روزه را در یک مرکز معتبر علمی ، پژوهشی کشور می گذرانند و ضمن فراگیری روش های ساخت و کاربرد نانو مواد در آزمایشگاه و شرکت در کارگاه های شبیه سازی نانو از مراکز فعال کشور در حوزه فناوری نانو بازدید می کنند .

رمضانی یادآور شد : در این پژوهشسرا برای دانش آموزان با مدرسی آسیه سخن شنو حقی ، کارشناس ارشد نانوتکنولوژی و دارای مجوز تدریس از باشگاه فناوری نانو دوره آموزشی برگزار شده است .

مریم مهرآوا متولد 1377 رشت از شرکت کنندگان در این المپیاد به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به مشکلاتی مانند آلودگی آب و هوا علاقمندم که در زمینه کاربردی این فناوری برای تصفیه و تهیه آب شیرین و رفع آلودگی هوا کار کنم .

شیرین سلمان پور از انزلی نیز گفت : امکان تغییر خاصیت مواد در این فناوری برایش جالب است و دوست دارد که در دانشگاه در این رشته ادامه تحصیل دهد.

وی ادامه داد : دوست دارم در زمینه هایی که موجب بهبود زندگی مردم است از فناوری نانو استفاده کنم .

پژوهشسرای دانش آموزی بوعلی سینا بندرانزلی دارای 200 عضو است که از این بین 180 نفر دانش آموز و 20 نفر فرهنگی هستند.