رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان گیلان با حضور فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، در این مراسم که فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان امور اراضی کشور و مشاور انتظامی  آن سازمان،رئیس پلیس پیشگیری استان،فرمانده یگان شیلات و منابع طبیعی،پلیس آگاهی استان،مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان،جمعی از معاونین و مدیران سازمان حضور داشتند؛ محمد موسی نژاد به‌عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان گیلان معرفی شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این آیین گفت:‌ تغییر کاربری اراضی، باعث خردشدن زمین‌های کشاورزی و کاهش سطح تولید محصولات می‌شود و ناپایداری تولید و امنیت غذایی را به همراه دارد.
درجانی افزود: برای کمک به بخش کشاورزی و بهره‌برداران بخش، ضروری است مسائل و موانع قانونی را مورد بررسی دقیق قرار دهیم و با کمک مجموعه نیروی انتظامی استان بیش از گذشته در صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییرات کاربری اراضی توسط سودجویان، مقابله کنیم.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی هم در این آیین گفت: واحدهای گشتی حفاظت از اراضی کشاورزی با همکاری عوامل بخش کشاورزی و نیروی انتظامی می‌توانند دستور توقف تغییر کاربری بدهند و از اجرای ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قبل و حین انجام جلوگیری کنند.
حسن آبادی افزود: اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه معرفی سامانه ۱۳۱ و یاری جستن از اصحاب رسانه، امامان جمعه و سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری از وقوع تخلف تغییر کاربری اراضی بسیار ضروری است.

 فلاح کریمی؛ رئیس پلیس پیشگیری استان هم با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت: وقتی پرونده تغییر کاربری اراضی تشکیل می‌شود توان زیادی از ابتدا تا پایان اجرا می‌گیرد و یکی از سخت‌ترین احکامی است که اجرا می‌ِشود، زیرا هم بار اجتماعی دارد و هم آثار روحی و روانی در جامعه ایجاد می‌کند