سرپرست مؤسسه تحقیقات برنج كشور از کاشت انواع دانه‌های روغنی در 37 هکتار از مزارع گیلان به صورت پایلوت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،مریم حسینی صبح امروز در مراسم روز ملی مزرعه برنج در سال اجتماعات مرکز آموزش تحقیقات کشاورزی با بیان اینکه برنج برای توسعه استان گیلان بسیار مهم است، اظهار داشت: استان گیلان دارای زمین‌های کشاورزی بسیار حاصل خیزی است که می‌‌تواند بسیار در کاشت برنج مفید باشد زیرا کاشت برنج هر چه افزایش پیدا کند، کشاورزان با آرامش بیشتری به زندگی خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به نقش برنج در زندگی مردم گیلان گفت: کاشت برنج یکی از شغل‌های اساسی مردم گیلان است که می‌تواند در توسعه اقتصادی استان گیلان مفید مواقع شود، به‌همین دلیل هرچه برنج با کیفیت بیشتری کاشت شود برای کشاورزان در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار است.

سرپرست مؤسسه تحقیقات برنج کشور با اذغان به اینکه تحقیقات برنج در کشور سابقه بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: پیشینه تحقیقات برنج در کشور سابقه ۶۰ ساله دارد که کار این مرکز شناسایی و‌‌ تولید برنج متناسب با سلیقه مردم است و در این خصوص گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

حسینی نقش انتقال یافته جدید در حوزه کاشت برنج را به کشاورزان بسیار مؤثر دانست و افزود: یکی از کارهای مرکز تحقیقات برنج علاوه شناسایی و معرفی ارقام جدید برنج، انتقال این یافته‌ها به کشاورزان است زیرا انجام این کار بسیار در توسعه در توسعه تولید برنج موثر است.

وی با اشاره کاشت انواع دانه‌های روغنی در مزارع گیلان گفت: با تلاش مسؤولان مربوطه، ۳۷ هکتار مزرعه به صورت پایلوت برای کاشت انواع دانه‌های روغنی در نظر گرفته‌ایم که امیدوارم مثمر ثمر واقع شود./فارس